
Izvajalca smo izbrali po več razgovorih s potencialnimi izvajalci in zdravo mero intuicije. Želel sem si sodelovati z nekom, ki razume trende, ki ima kvalitetne reference, a le pri njima sem dobil občutek, da se bosta projektu resnično posvetila. Tekom projekta pa smo ugotovili, da smo tudi osebnostno zelo kompatibilni, kar je vsekakor pomagalo pri sami izvedbi. Prav tako radi podpiramo mlajše in lokalne kreativne time.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Miha Jurgec
Direktor in solastnik
Sodelovanje je bilo iz mojega vidika zelo komplementarno in sistematizirano. Postavili smo milestone, razdelili zadolžitve in se držali transparentnosti. Pomemben del sodelovanja je bilo zaupanje, ki smo ga vzpostavili zelo hitro in način, kako je potekala komunikacija, da je bila ekipa LANCom prisotna na vsakem koraku udejstvovanja ideje in s tem doprinesla k personalizirani spletni strani podjetja.
Najprej smo spoznali delovanje podjetja LANCom in širok izbor njihovih produktov. Nato smo pripravili strategijo, kjer smo produkte kategorizirali po funkcionalnostih in prioriteti, da smo lahko, kar se da jasno, skozi UX in UI ter tehnično izvedbo predstavili celovitost ponudbe.
Učinkovita spletna stran je unikatna oglaševalska priložnost vsakega podjetja, a hkrati tudi njen »digitalni odsev«. Če je narejena kakovostno, pomeni, da je nekdo skoznjo pokazal svoje resnične vrednote.
Učinkovita spletna stran pomeni, da slednja ni zgolj vizualno dodelana ampak, da je predvsem preprosta za uporabo, torej, da ima neko zgodbo, ki je smiselna in sistematizirana, hkrati pa ima ravno pravo mero personalizacije. Da torej vsak uporabnik takoj najde ključne informacije, kot so kontaktni podatki, bistvo delovanja določenega podjetja in možnosti za sodelovanje.
Učinkovita spletna stran lahko poviša prepoznavnost blagovne znamke, ugled podjetja, pripomore k pridobivanju novih partnerjev in strank ter novih zaposlenih. Če govorimo tudi o spletni trgovini, lahko popolna prenova skupaj z izboljšano SEO optimizacijo bistveno poviša prodajo.
Dobra spletna stran je jasna v sporočilnosti in dizajnu. Pogosto se ta dva dopolnjujeta in si dajeta prostor. To, da je dizajn svež, pogosto povzroči, da se uporabniki na spletni strani zadržujejo raje in dlje, kar ima za posledico boljšo prodajo.
Poleg dobro sestavljene vsebine spletne strani, mora biti slednja arhitekturno razdelana na višjem nivoju, preprosta, kljub številnim funkcionalnostim, da prepreči uporabniku zaznavanje dejavnikov, ki ga odvrnejo od vsebine in raziskovanja spletne strani. Prav tako pa mora vsebovati vizualne elemente, ki pri uporabniku sprožajo občutek ugodja.
Dobra spletna stran ima načrtno zastavljeno vsebino glede na cilj, ki ga stranka želi doseči. Za to moramo imeti jasno sliko uporabnikovega vedenja in znanje, kako zadostiti zavestne in podzavestne vedenjske vzorce uporabnika. Dizajn takšno strategijo osmisli in poenostavi uporabnikovo pot, da je ta čim bolj efektivna.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Mitja Vidovič
Oblikovalec digitalnih produktov
Jasnost sporočilnosti, moderen dizajn, nalaganje vedno novih vsebin (»živa« stran) in podpora menedžmenta digitalizaciji v podjetjih na splošno.
Kombinacija različnih elementov in sodelovanja doprinesejo k uspehu. Da je spletna stran prepoznavna in enostavna, največkrat pomeni, da je bilo v ozadju ogromno razmišljanja, testiranja, nadgradnje verzij in raziskovanje trga.
Večja prepoznavnost in doseganje poslovnih ciljev je rezultat celovite obravnave spletne strani. Je posledica kvalitetne in premišljene izdelave. Izdelavo strani je potrebno korektno odpeljati, raziskati ciljno skupino in spletne trende, pripraviti dobro arhitekturo strani, izbrati primeren dizajn, ki je v sozvočju z identiteto podjetja. Izdelati jo po najnovejših standardih in praksah ter jo sproti obnavljati in dopolnjevati. Poleg procesa izdelave je potrebno stran tudi digitalno optimizirati in oglaševati.
V spletno stran lancom.si, kar zadeva UX, sem želela vključiti ravno pravo mero kreativnosti, igrivosti in s tem ustvariti protiutež resni in kompleksni vsebini. Ustvarila sem t.i. User Personas (uporabniki, ki so na spletno stran prišli z jasnim ciljem in znanjem, uporabniki brez znanja v fazi raziskovanja in naključni uporabniki) in poskušala ugoditi vsem zahtevam različnih uporabnikov. Hkrati pa je bilo potrebno hierarhično sistematizirati funkcionalnosti same spletne Strani, torej v skupine razdeliti produkte, jim dati podoben izgled, da je jasno razvidno, kdaj uporabnik raziskuje produktne strani in kdaj ostale; razdeliti ostale funkcionalnosti v skupine in jim poiskati pasivno vidno mesto.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Mateja Kadiš
Načrtovalka uporabniške izkušnje
Pri upoštevanju splošnih trendov oziroma praks je bil moj primarni cilj, v primerjavi s staro stranjo, vsebino poenostaviti, a hkrati ne izgubiti rdeče niti sporočila. Uporabili smo veliko praznega prostora in odmikov, saj v zadnjem času zamenjujemo rabo vertikalnega prostora za večjo preglednost in razumevanje vidnega sporočila. Zaradi želje po jasnem dizajnu smo se izogibali kompleksnim grafikam in formam. Za polnjenje prostora smo uporabili minimalistični črtni vzorec z občasno animirano ilustracijo, ki je na določenih podstraneh izdatno opisala vsebino.
Na področju tehničnega aspekta in varnosti sodelujemo z izvrstnimi razvijalci, s katerimi smo že sodelovali na mednarodnih projektih. Spletna stran LANCom je bila oblikovana, izdelana in optimizirana po najnovejših standardih in smernicah.
UX je izraz za uporabniško izkušnjo (ang. User experience) in zajema vse vidike končnih uporabnikov pri interakciji s spletnim mestom, aplikacijo ali programsko opremo. Dober UX želi rešiti težave končnih uporabnikov na najbolj učinkovit in brezhiben način. UI (ang. User interface) izraz uporabljamo za vizualno plat interakcije uporabnika z digitalnimi sistemi. Ukvarja se z zasnovo elementov uporabniškega vmesnika, kot so meniji, gumbi, obrazci, potrditvena polja in slike ter uporabo barvnih shem, odtenkov, tipografije, črt in senc.
Ker sektor izdelave spletnih strani postaja vse bolj kompleksen in razširjen, se delo izdelave strani posledično členi v manjša in bolj specializirana področja. Medtem ko smo pred leti govorili o UX in UI kot novem poklicu, se v izdelavi digitalnih produktov po meri členi tudi to področje v dva poklica. Zajema dva zelo različna načina dela, kjer lahko vsak oblikovalec s specifičnim znanjem poda boljšo rešitev in izdela bolj premišljeno in prilagojeno stran glede na potrebe uporabnika.
Stroški, povezani s tiskanjem, v organizacijah v povprečju znašajo od 1 % do 3% prihodkov, po nekaterih ocenah celo do 5 %. Zakaj? - Obstoječe tiskalne naprave niso dobro izkoriščene. - Potrošni material (papir, črnila, tonerji) se uporabljajo nenadzorovano, stroški vzdrževanja in servisiranja pa so pretirano visoki. - Stroški potrošnega materiala ter vzdrževanja in servisiranja so še znatno višji, če so v organizaciji tiskalne naprave različnih blagovnih znamk. - Pri tiskanju je na prvih pogled vidnih le okrog 10 % stroškov (oprema, papir, potrošni material …), preostali stroški so manj vidni in transparentni (IT podpora, administracija, servisiranje, vzdrževanje…). JETINTELIGENCE Spoznajte izredno močno pametno tiskanje zahvaljujoč zasnovi sestave tonerskega prahu na način, da slednji omoogoča v povprečju prihranek pri energiji potrbni za tisk v obsegu 21%. Delci so manjši, topijo se pri nižji temperaturi in omogočajo boljši izpis.  Na kaj lahko računate, če uporabljate originalne HP tonerje? 
Stroški, povezani s tiskanjem, v organizacijah v povprečju znašajo od 1 % do 3% prihodkov, po nekaterih ocenah celo do 5 %. Zakaj? - Obstoječe tiskalne naprave niso dobro izkoriščene. - Potrošni material (papir, črnila, tonerji) se uporabljajo nenadzorovano, stroški vzdrževanja in servisiranja pa so pretirano visoki. - Stroški potrošnega materiala ter vzdrževanja in servisiranja so še znatno višji, če so v organizaciji tiskalne naprave različnih blagovnih znamk. - Pri tiskanju je na prvih pogled vidnih le okrog 10 % stroškov (oprema, papir, potrošni material …), preostali stroški so manj vidni in transparentni (IT podpora, administracija, servisiranje, vzdrževanje…). JETINTELIGENCE Spoznajte izredno močno pametno tiskanje zahvaljujoč zasnovi sestave tonerskega prahu na način, da slednji omoogoča v povprečju prihranek pri energiji potrbni za tisk v obsegu 21%. Delci so manjši, topijo se pri nižji temperaturi in omogočajo boljši izpis.  Na kaj lahko računate, če uporabljate originalne HP tonerje? 
Samodejno odzivanje na kibernetske ranljivosti in nadzorovan dostop do omrežnih virov za vse povezane naprave v vašem omrežju. FortiNAC je rešitev za dostop z ničelnim zaupanjem (zero trust), ki nadzoruje in ščiti vse digitalne naprave povezane z omrežjem podjetja – IT, IoT, OT/ICS, IoMT. Zagotavlja vidnost, nadzor in samodejni odziv na vse, kar se poveže v omrežje. Zagotovite si neprebojno zaščito pred IoT grožnjami in razširite nadzor na omrežne naprave tretjih oseb. FortiNAC za vas samodejno ustvarja odzive na širok spekter omrežnih dogodkov. Nenehne inovacije in avtomatizacija delovnih tokov FortiNAC že več kot 20 let ščiti organizacije na poti digitalne transformacije z zaščito vedno večjih omrežij in številom naprav. Z nenehnim tehnološkim napredkom in inovacijami FortiNAC širi in nadgrajuje zaščito današnjih številnih napadov na najrazličnejših točkah. To počne z vidnostjo v realnem času, z dinamičnimi prilagoditvami in samodejnimi odzivi na ogrožene naprave ali nenormalne dejavnosti. Več-vendorski in partnerski ekosistem Z integracijo s FortiGate in drugimi rešitvami Fortinet Security Fabric FortiNAC pridobi celovitejši in natančnejši pogled na povezane naprave in uporabnike. Z razširitvijo svojih zmogljivosti z več-vendorskim okoljem lahko FortiNAC izkoristi obstoječo infrastrukturo ter orkestrira segmentacijo omrežja in avtomatiziran odziv.  Značilnosti in prednosti FortiNAC je opremljen z vrsto zmogljivih funkcij, ki omogočajo lažje in hitrejše upravljanje dostopa do omrežja. Od naprednega profiliranja naprav do avtomatiziranih delovnih tokov je bil vsak vidik FortiNAC skrbno oblikovan za zagotavljanje najboljše možne uporabniške izkušnje. - Pregledovanje brez agenta: Zaznajte in prepoznajte naprave, ko se povežejo z omrežjem; - 21 metod profiliranja: Uporabite 21 različnih načinov za ugotavljanje identitete naprave; - Integracija Fortinet Security fabric: Izkoristite varnostno strukturo za boljšo vidljivost, uveljavljanje segmentacije in prilagoditev; - Mikrosegmentacija: Identificiranim napravam ozko omejite dostop do omrežnih sredstev; - Obsežna podpora za različne vendorje: Interakcija in konfiguracija omrežnih naprav (stikala, dostopne točke, požarni zidovi, odjemalci) 150+ različnih vendorjev; - Skalabilnost: Omogočite učinkovito skaliranje na več lokacij in podprite milijone naprav.
Samodejno odzivanje na kibernetske ranljivosti in nadzorovan dostop do omrežnih virov za vse povezane naprave v vašem omrežju. FortiNAC je rešitev za dostop z ničelnim zaupanjem (zero trust), ki nadzoruje in ščiti vse digitalne naprave povezane z omrežjem podjetja – IT, IoT, OT/ICS, IoMT. Zagotavlja vidnost, nadzor in samodejni odziv na vse, kar se poveže v omrežje. Zagotovite si neprebojno zaščito pred IoT grožnjami in razširite nadzor na omrežne naprave tretjih oseb. FortiNAC za vas samodejno ustvarja odzive na širok spekter omrežnih dogodkov. Nenehne inovacije in avtomatizacija delovnih tokov FortiNAC že več kot 20 let ščiti organizacije na poti digitalne transformacije z zaščito vedno večjih omrežij in številom naprav. Z nenehnim tehnološkim napredkom in inovacijami FortiNAC širi in nadgrajuje zaščito današnjih številnih napadov na najrazličnejših točkah. To počne z vidnostjo v realnem času, z dinamičnimi prilagoditvami in samodejnimi odzivi na ogrožene naprave ali nenormalne dejavnosti. Več-vendorski in partnerski ekosistem Z integracijo s FortiGate in drugimi rešitvami Fortinet Security Fabric FortiNAC pridobi celovitejši in natančnejši pogled na povezane naprave in uporabnike. Z razširitvijo svojih zmogljivosti z več-vendorskim okoljem lahko FortiNAC izkoristi obstoječo infrastrukturo ter orkestrira segmentacijo omrežja in avtomatiziran odziv.  Značilnosti in prednosti FortiNAC je opremljen z vrsto zmogljivih funkcij, ki omogočajo lažje in hitrejše upravljanje dostopa do omrežja. Od naprednega profiliranja naprav do avtomatiziranih delovnih tokov je bil vsak vidik FortiNAC skrbno oblikovan za zagotavljanje najboljše možne uporabniške izkušnje. - Pregledovanje brez agenta: Zaznajte in prepoznajte naprave, ko se povežejo z omrežjem; - 21 metod profiliranja: Uporabite 21 različnih načinov za ugotavljanje identitete naprave; - Integracija Fortinet Security fabric: Izkoristite varnostno strukturo za boljšo vidljivost, uveljavljanje segmentacije in prilagoditev; - Mikrosegmentacija: Identificiranim napravam ozko omejite dostop do omrežnih sredstev; - Obsežna podpora za različne vendorje: Interakcija in konfiguracija omrežnih naprav (stikala, dostopne točke, požarni zidovi, odjemalci) 150+ različnih vendorjev; - Skalabilnost: Omogočite učinkovito skaliranje na več lokacij in podprite milijone naprav.
Preteklo leto je bilo za podjetja polno izzivov, s katerimi so se srečali prvič in predvsem nepričakovano. Podjetja so bila prisiljena prilagoditi se k novim tržnim razmeram, povezovanju in sodelovanju. Lancom je za poslovanje v preteklem letu prejel certifikat bonitete odličnosti, ki je v poslovnem svetu sprejeta izkaznica o nadpovprečni kakovosti poslovanja podjetja. Višji kot je certifikat bonitete odličnosti, večje zaupanje in ugled uživa na trgu. Bonitetna odličnost = varnost, vzornost, uspešnost Zlato bonitetno odličnost lahko nosijo izključno podjetja, ki imajo najvišjo bonitetno odličnosti AAA kar tri leta zaporedoma. Gre za oceno, s katero bonitetne hiše na osnovi različnih kriterijev ocenjujejo boniteto podjetja skozi daljše obdobje. Med drugim so sestavni del ocene tudi ocena plačilne sposobnosti, kreditna sposobnost, zadolženost, dobičkonosnost in drugi kriteriji tveganosti poslovanja s podjetjem. Kot podjetje sedaj s certifikatom izkazujemo zanesljivost, kredibilnost in nizko tvegan poslovni subjekt za sodelovanje z vsemi poslovnimi partnerji: dobavitelji, kupci, zavarovalnicami, bankami in drugimi. Tudi v mednarodnem okolju s tem potrjujemo in utrjujemo svoj ugled ter zaupanje. Kako strogi so kriteriji, pove tudi dejstvo, da je v Sloveniji med vsemi registriranimi podjetji razred zlatega bonitetnega odličja doseglo zgolj 4,4% podjetij.  Certifikat podeljuje družba [Bisnode](https://www.bisnode.si/) na evropski ravni.
Preteklo leto je bilo za podjetja polno izzivov, s katerimi so se srečali prvič in predvsem nepričakovano. Podjetja so bila prisiljena prilagoditi se k novim tržnim razmeram, povezovanju in sodelovanju. Lancom je za poslovanje v preteklem letu prejel certifikat bonitete odličnosti, ki je v poslovnem svetu sprejeta izkaznica o nadpovprečni kakovosti poslovanja podjetja. Višji kot je certifikat bonitete odličnosti, večje zaupanje in ugled uživa na trgu. Bonitetna odličnost = varnost, vzornost, uspešnost Zlato bonitetno odličnost lahko nosijo izključno podjetja, ki imajo najvišjo bonitetno odličnosti AAA kar tri leta zaporedoma. Gre za oceno, s katero bonitetne hiše na osnovi različnih kriterijev ocenjujejo boniteto podjetja skozi daljše obdobje. Med drugim so sestavni del ocene tudi ocena plačilne sposobnosti, kreditna sposobnost, zadolženost, dobičkonosnost in drugi kriteriji tveganosti poslovanja s podjetjem. Kot podjetje sedaj s certifikatom izkazujemo zanesljivost, kredibilnost in nizko tvegan poslovni subjekt za sodelovanje z vsemi poslovnimi partnerji: dobavitelji, kupci, zavarovalnicami, bankami in drugimi. Tudi v mednarodnem okolju s tem potrjujemo in utrjujemo svoj ugled ter zaupanje. Kako strogi so kriteriji, pove tudi dejstvo, da je v Sloveniji med vsemi registriranimi podjetji razred zlatega bonitetnega odličja doseglo zgolj 4,4% podjetij.  Certifikat podeljuje družba [Bisnode](https://www.bisnode.si/) na evropski ravni.
Čas za sodobno zaščito podatkov je ZDAJ. 1.500 IT strokovnjakov po vsem svetu je bilo vprašanih: Kaj od naslednjega bi spodbudilo vašo organizacijo, da bi svojo primarno rešitev za varnostno kopiranje zamenjali z novo rešitvijo ali storitvijo? Strokovnjak za zaščito podatkov in varnostno kopiranje Veeam je zbral odgovore na to vprašanje in pa tudi kaj pravi industrija. Še pred tem pa zanimivo dejstvo, da samo 2% vprašanih ne bi zamenjalo svoje storitve oziroma produkta. Glavne problematike obstoječe zaščite v organizaciji so navedli kot naslednje: 1. Trenuten backup je nezanesljiv 2. Ko seštejete vse, je strošek prevelik 3. Donosnost investicije nikoli ne postane resničnost 4. Čas okrevanja je predolg 5. Zapleteni sistemi za uporabo Preberite [TUKAJ](https://cms.lancom.si/uploads/infographics_5_reasons_switch_your_data_protection_0e5e141eeb.pdf), zakaj je najboljša menjava [VEEAM Backup & Recovery.](https://www.veeam.com/vm-backup-recovery-replication-software.html?ad=menu-products) Vas zanima več?
Čas za sodobno zaščito podatkov je ZDAJ. 1.500 IT strokovnjakov po vsem svetu je bilo vprašanih: Kaj od naslednjega bi spodbudilo vašo organizacijo, da bi svojo primarno rešitev za varnostno kopiranje zamenjali z novo rešitvijo ali storitvijo? Strokovnjak za zaščito podatkov in varnostno kopiranje Veeam je zbral odgovore na to vprašanje in pa tudi kaj pravi industrija. Še pred tem pa zanimivo dejstvo, da samo 2% vprašanih ne bi zamenjalo svoje storitve oziroma produkta. Glavne problematike obstoječe zaščite v organizaciji so navedli kot naslednje: 1. Trenuten backup je nezanesljiv 2. Ko seštejete vse, je strošek prevelik 3. Donosnost investicije nikoli ne postane resničnost 4. Čas okrevanja je predolg 5. Zapleteni sistemi za uporabo Preberite [TUKAJ](https://cms.lancom.si/uploads/infographics_5_reasons_switch_your_data_protection_0e5e141eeb.pdf), zakaj je najboljša menjava [VEEAM Backup & Recovery.](https://www.veeam.com/vm-backup-recovery-replication-software.html?ad=menu-products) Vas zanima več?