
Izvajalca smo izbrali po več razgovorih s potencialnimi izvajalci in zdravo mero intuicije. Želel sem si sodelovati z nekom, ki razume trende, ki ima kvalitetne reference, a le pri njima sem dobil občutek, da se bosta projektu resnično posvetila. Tekom projekta pa smo ugotovili, da smo tudi osebnostno zelo kompatibilni, kar je vsekakor pomagalo pri sami izvedbi. Prav tako radi podpiramo mlajše in lokalne kreativne time.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Miha Jurgec
Direktor in solastnik
Sodelovanje je bilo iz mojega vidika zelo komplementarno in sistematizirano. Postavili smo milestone, razdelili zadolžitve in se držali transparentnosti. Pomemben del sodelovanja je bilo zaupanje, ki smo ga vzpostavili zelo hitro in način, kako je potekala komunikacija, da je bila ekipa LANCom prisotna na vsakem koraku udejstvovanja ideje in s tem doprinesla k personalizirani spletni strani podjetja.
Najprej smo spoznali delovanje podjetja LANCom in širok izbor njihovih produktov. Nato smo pripravili strategijo, kjer smo produkte kategorizirali po funkcionalnostih in prioriteti, da smo lahko, kar se da jasno, skozi UX in UI ter tehnično izvedbo predstavili celovitost ponudbe.
Učinkovita spletna stran je unikatna oglaševalska priložnost vsakega podjetja, a hkrati tudi njen »digitalni odsev«. Če je narejena kakovostno, pomeni, da je nekdo skoznjo pokazal svoje resnične vrednote.
Učinkovita spletna stran pomeni, da slednja ni zgolj vizualno dodelana ampak, da je predvsem preprosta za uporabo, torej, da ima neko zgodbo, ki je smiselna in sistematizirana, hkrati pa ima ravno pravo mero personalizacije. Da torej vsak uporabnik takoj najde ključne informacije, kot so kontaktni podatki, bistvo delovanja določenega podjetja in možnosti za sodelovanje.
Učinkovita spletna stran lahko poviša prepoznavnost blagovne znamke, ugled podjetja, pripomore k pridobivanju novih partnerjev in strank ter novih zaposlenih. Če govorimo tudi o spletni trgovini, lahko popolna prenova skupaj z izboljšano SEO optimizacijo bistveno poviša prodajo.
Dobra spletna stran je jasna v sporočilnosti in dizajnu. Pogosto se ta dva dopolnjujeta in si dajeta prostor. To, da je dizajn svež, pogosto povzroči, da se uporabniki na spletni strani zadržujejo raje in dlje, kar ima za posledico boljšo prodajo.
Poleg dobro sestavljene vsebine spletne strani, mora biti slednja arhitekturno razdelana na višjem nivoju, preprosta, kljub številnim funkcionalnostim, da prepreči uporabniku zaznavanje dejavnikov, ki ga odvrnejo od vsebine in raziskovanja spletne strani. Prav tako pa mora vsebovati vizualne elemente, ki pri uporabniku sprožajo občutek ugodja.
Dobra spletna stran ima načrtno zastavljeno vsebino glede na cilj, ki ga stranka želi doseči. Za to moramo imeti jasno sliko uporabnikovega vedenja in znanje, kako zadostiti zavestne in podzavestne vedenjske vzorce uporabnika. Dizajn takšno strategijo osmisli in poenostavi uporabnikovo pot, da je ta čim bolj efektivna.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Mitja Vidovič
Oblikovalec digitalnih produktov
Jasnost sporočilnosti, moderen dizajn, nalaganje vedno novih vsebin (»živa« stran) in podpora menedžmenta digitalizaciji v podjetjih na splošno.
Kombinacija različnih elementov in sodelovanja doprinesejo k uspehu. Da je spletna stran prepoznavna in enostavna, največkrat pomeni, da je bilo v ozadju ogromno razmišljanja, testiranja, nadgradnje verzij in raziskovanje trga.
Večja prepoznavnost in doseganje poslovnih ciljev je rezultat celovite obravnave spletne strani. Je posledica kvalitetne in premišljene izdelave. Izdelavo strani je potrebno korektno odpeljati, raziskati ciljno skupino in spletne trende, pripraviti dobro arhitekturo strani, izbrati primeren dizajn, ki je v sozvočju z identiteto podjetja. Izdelati jo po najnovejših standardih in praksah ter jo sproti obnavljati in dopolnjevati. Poleg procesa izdelave je potrebno stran tudi digitalno optimizirati in oglaševati.
V spletno stran lancom.si, kar zadeva UX, sem želela vključiti ravno pravo mero kreativnosti, igrivosti in s tem ustvariti protiutež resni in kompleksni vsebini. Ustvarila sem t.i. User Personas (uporabniki, ki so na spletno stran prišli z jasnim ciljem in znanjem, uporabniki brez znanja v fazi raziskovanja in naključni uporabniki) in poskušala ugoditi vsem zahtevam različnih uporabnikov. Hkrati pa je bilo potrebno hierarhično sistematizirati funkcionalnosti same spletne Strani, torej v skupine razdeliti produkte, jim dati podoben izgled, da je jasno razvidno, kdaj uporabnik raziskuje produktne strani in kdaj ostale; razdeliti ostale funkcionalnosti v skupine in jim poiskati pasivno vidno mesto.
Foto: Janez Klenovšek, Retuša: Mitja Vidovič
Mateja Kadiš
Načrtovalka uporabniške izkušnje
Pri upoštevanju splošnih trendov oziroma praks je bil moj primarni cilj, v primerjavi s staro stranjo, vsebino poenostaviti, a hkrati ne izgubiti rdeče niti sporočila. Uporabili smo veliko praznega prostora in odmikov, saj v zadnjem času zamenjujemo rabo vertikalnega prostora za večjo preglednost in razumevanje vidnega sporočila. Zaradi želje po jasnem dizajnu smo se izogibali kompleksnim grafikam in formam. Za polnjenje prostora smo uporabili minimalistični črtni vzorec z občasno animirano ilustracijo, ki je na določenih podstraneh izdatno opisala vsebino.
Na področju tehničnega aspekta in varnosti sodelujemo z izvrstnimi razvijalci, s katerimi smo že sodelovali na mednarodnih projektih. Spletna stran LANCom je bila oblikovana, izdelana in optimizirana po najnovejših standardih in smernicah.
UX je izraz za uporabniško izkušnjo (ang. User experience) in zajema vse vidike končnih uporabnikov pri interakciji s spletnim mestom, aplikacijo ali programsko opremo. Dober UX želi rešiti težave končnih uporabnikov na najbolj učinkovit in brezhiben način. UI (ang. User interface) izraz uporabljamo za vizualno plat interakcije uporabnika z digitalnimi sistemi. Ukvarja se z zasnovo elementov uporabniškega vmesnika, kot so meniji, gumbi, obrazci, potrditvena polja in slike ter uporabo barvnih shem, odtenkov, tipografije, črt in senc.
Ker sektor izdelave spletnih strani postaja vse bolj kompleksen in razširjen, se delo izdelave strani posledično členi v manjša in bolj specializirana področja. Medtem ko smo pred leti govorili o UX in UI kot novem poklicu, se v izdelavi digitalnih produktov po meri členi tudi to področje v dva poklica. Zajema dva zelo različna načina dela, kjer lahko vsak oblikovalec s specifičnim znanjem poda boljšo rešitev in izdela bolj premišljeno in prilagojeno stran glede na potrebe uporabnika.
Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše.  A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.
Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše.  A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.
Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času.  Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si
Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času.  Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si
Samodejno odzivanje na kibernetske ranljivosti in nadzorovan dostop do omrežnih virov za vse povezane naprave v vašem omrežju. FortiNAC je rešitev za dostop z ničelnim zaupanjem (zero trust), ki nadzoruje in ščiti vse digitalne naprave povezane z omrežjem podjetja – IT, IoT, OT/ICS, IoMT. Zagotavlja vidnost, nadzor in samodejni odziv na vse, kar se poveže v omrežje. Zagotovite si neprebojno zaščito pred IoT grožnjami in razširite nadzor na omrežne naprave tretjih oseb. FortiNAC za vas samodejno ustvarja odzive na širok spekter omrežnih dogodkov. Nenehne inovacije in avtomatizacija delovnih tokov FortiNAC že več kot 20 let ščiti organizacije na poti digitalne transformacije z zaščito vedno večjih omrežij in številom naprav. Z nenehnim tehnološkim napredkom in inovacijami FortiNAC širi in nadgrajuje zaščito današnjih številnih napadov na najrazličnejših točkah. To počne z vidnostjo v realnem času, z dinamičnimi prilagoditvami in samodejnimi odzivi na ogrožene naprave ali nenormalne dejavnosti. Več-vendorski in partnerski ekosistem Z integracijo s FortiGate in drugimi rešitvami Fortinet Security Fabric FortiNAC pridobi celovitejši in natančnejši pogled na povezane naprave in uporabnike. Z razširitvijo svojih zmogljivosti z več-vendorskim okoljem lahko FortiNAC izkoristi obstoječo infrastrukturo ter orkestrira segmentacijo omrežja in avtomatiziran odziv.  Značilnosti in prednosti FortiNAC je opremljen z vrsto zmogljivih funkcij, ki omogočajo lažje in hitrejše upravljanje dostopa do omrežja. Od naprednega profiliranja naprav do avtomatiziranih delovnih tokov je bil vsak vidik FortiNAC skrbno oblikovan za zagotavljanje najboljše možne uporabniške izkušnje. - Pregledovanje brez agenta: Zaznajte in prepoznajte naprave, ko se povežejo z omrežjem; - 21 metod profiliranja: Uporabite 21 različnih načinov za ugotavljanje identitete naprave; - Integracija Fortinet Security fabric: Izkoristite varnostno strukturo za boljšo vidljivost, uveljavljanje segmentacije in prilagoditev; - Mikrosegmentacija: Identificiranim napravam ozko omejite dostop do omrežnih sredstev; - Obsežna podpora za različne vendorje: Interakcija in konfiguracija omrežnih naprav (stikala, dostopne točke, požarni zidovi, odjemalci) 150+ različnih vendorjev; - Skalabilnost: Omogočite učinkovito skaliranje na več lokacij in podprite milijone naprav.
Samodejno odzivanje na kibernetske ranljivosti in nadzorovan dostop do omrežnih virov za vse povezane naprave v vašem omrežju. FortiNAC je rešitev za dostop z ničelnim zaupanjem (zero trust), ki nadzoruje in ščiti vse digitalne naprave povezane z omrežjem podjetja – IT, IoT, OT/ICS, IoMT. Zagotavlja vidnost, nadzor in samodejni odziv na vse, kar se poveže v omrežje. Zagotovite si neprebojno zaščito pred IoT grožnjami in razširite nadzor na omrežne naprave tretjih oseb. FortiNAC za vas samodejno ustvarja odzive na širok spekter omrežnih dogodkov. Nenehne inovacije in avtomatizacija delovnih tokov FortiNAC že več kot 20 let ščiti organizacije na poti digitalne transformacije z zaščito vedno večjih omrežij in številom naprav. Z nenehnim tehnološkim napredkom in inovacijami FortiNAC širi in nadgrajuje zaščito današnjih številnih napadov na najrazličnejših točkah. To počne z vidnostjo v realnem času, z dinamičnimi prilagoditvami in samodejnimi odzivi na ogrožene naprave ali nenormalne dejavnosti. Več-vendorski in partnerski ekosistem Z integracijo s FortiGate in drugimi rešitvami Fortinet Security Fabric FortiNAC pridobi celovitejši in natančnejši pogled na povezane naprave in uporabnike. Z razširitvijo svojih zmogljivosti z več-vendorskim okoljem lahko FortiNAC izkoristi obstoječo infrastrukturo ter orkestrira segmentacijo omrežja in avtomatiziran odziv.  Značilnosti in prednosti FortiNAC je opremljen z vrsto zmogljivih funkcij, ki omogočajo lažje in hitrejše upravljanje dostopa do omrežja. Od naprednega profiliranja naprav do avtomatiziranih delovnih tokov je bil vsak vidik FortiNAC skrbno oblikovan za zagotavljanje najboljše možne uporabniške izkušnje. - Pregledovanje brez agenta: Zaznajte in prepoznajte naprave, ko se povežejo z omrežjem; - 21 metod profiliranja: Uporabite 21 različnih načinov za ugotavljanje identitete naprave; - Integracija Fortinet Security fabric: Izkoristite varnostno strukturo za boljšo vidljivost, uveljavljanje segmentacije in prilagoditev; - Mikrosegmentacija: Identificiranim napravam ozko omejite dostop do omrežnih sredstev; - Obsežna podpora za različne vendorje: Interakcija in konfiguracija omrežnih naprav (stikala, dostopne točke, požarni zidovi, odjemalci) 150+ različnih vendorjev; - Skalabilnost: Omogočite učinkovito skaliranje na več lokacij in podprite milijone naprav.
Obdobje digitalizacije na slovenskih tleh je v polnem teku. Podjetja se prilagajajo trenutnim razmeram in sodobnemu načinu poslovanja. Konkurenca na trgu je neizprosna, zato so po svoje prisiljena sprejemati odločitve tudi glede uporabe informacijskih rešitev in storitev, ki so jih prej morda zavračala. Prava tehnologija je postala ključni dejavnik rasti vsakega podjetja. ERP sistem? ERP sistemi (Enterprise Resource Plannning) združujejo vse oddelke in funkcije posameznega podjetja. Od računovodstva, nabave, prodaje do logistike. Služi potrebam vseh zaposlenih na različnih delovnih mestih. Cilj takega sistema je optimizacija poslovanja, izboljšanje poslovnega načrtovanja ter urejenost in ažurnost podatkov. Posledično tudi zniža stroške poslovanja. Ali je vaše podjetje opremljeno z ustrezno tehnologijo za uspeh? Dandanes se od podjetij pričakuje in zahteva vedno več pravilnih odločitev. Ta odzivnost in odločnost je pomembna, kadar tekmujete s konkurenco. Vendar kaj je huje: neodločnost ali napačna odločitev? V idealnem primeru želite vedno sprejeti najboljšo in z informacijami podkrepljeno odločitev, vendar tega ne morete doseči brez možnosti hitrega dostopa do natančnih podatkov na vašo zahtevo. Podjetja s pomočjo ERP sistema nenehno analizirajo informacije, dogodke in poročila, da bi izboljšala njihove strategije in procese. Izkoristite moč ERP sistema za pomoč pri rasti. Dober ERP sistem zagotavlja agilnost, odzivnost, skalabilnost ter povezljivost z zunanjimi rešitvami in storitvami. To hkrati krepi vaše poslovne odnose, razvija učinkovitejše poslovanje procesov, poveča pa lahko tudi proizvodnjo ter učinkovitost. Če pa vaše podjetje že uporablja ERP sistem, vendar ne občutite večjega izkoristka, potem je morda čas za menjavo. Epicor iScala Epicor iScala je cenovno dostopen, a celovit paket preverjenih poslovnih rešitev za mala in srednje velika podjetja, ki poslujejo lokalno in globalno. Zaradi preproste replikacije je dragocen tudi za največja globalna podjetja, ki potrebujejo popolnoma integriran večpredstavnostni ERP sistem. Kako lahko upravljate celotno podjetje z Epicor iScala: - Finančno upravljanje: Upravljajte finančno poslovanje s katerim pridobite vpogled v uspešnost, stroške in tveganja. - Poslovna inteligenca in analitika: Diagnostična, opisna in napovedna analitična orodja vam omogočajo jasen pogled na vaše podjetje. - Vodenje proizvodnje: poenostavite postopke in izboljšajte donosnost – ne glede na kompleksnost izdelkov. - Vodenje prodaje: Izdelajte natančne ocene in poenostavite cikel naročil. - Upravljanje izdelkov: Izboljšajte sodelovanje med ekipami za inženiring, nabavo, proizvodnjo, prodajo in nadzor kakovosti. - Upravljanje dobavne verige: Od napovedovanja in načrtovanja do pošiljanja in izpolnjevanja. - Upravljanje s kadri, načrtovanje in razporejanje, vodenje projektov in še več.  iScala ponuja naslednje prednosti: - prilagodljiva funkcionalnost; - enostavnost izvajanja, razširjanja in upravljanja; - poenostavitev skladnosti z zakonodajo in predpisi. Zmogljiva orodja, hitro iskanje in posodabljanje pa pomagajo krepiti tudi odnose s kupci, dobavitelji in partnerji. Inteligentnost sistema iScala lahko avtomatizira delovne tokov do te mere, da se vaše podjetje samodejno odzove partnerjem, dobaviteljem in kupcem. To omogoča zanesljivo in dosledno poslovanje, hkrati pa večjo produktivnost zaposlenih, saj se lahko osredotočijo na pomembnejše naloge. Z avtomatizacijo korakov torej lahko poskrbite za več procesov z manj koraki. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/Letak_i_Scala_e34e8cfad2.pdf). Preberite več o ERP iScali [tukaj](https://www.lancom.si/erp-sistem).  Za več informacij in svetovanje je tukaj za vas Saša Pipenbaher: sasa.pipenbaher@lancom.si, tel. št. 02 33 00 231
Obdobje digitalizacije na slovenskih tleh je v polnem teku. Podjetja se prilagajajo trenutnim razmeram in sodobnemu načinu poslovanja. Konkurenca na trgu je neizprosna, zato so po svoje prisiljena sprejemati odločitve tudi glede uporabe informacijskih rešitev in storitev, ki so jih prej morda zavračala. Prava tehnologija je postala ključni dejavnik rasti vsakega podjetja. ERP sistem? ERP sistemi (Enterprise Resource Plannning) združujejo vse oddelke in funkcije posameznega podjetja. Od računovodstva, nabave, prodaje do logistike. Služi potrebam vseh zaposlenih na različnih delovnih mestih. Cilj takega sistema je optimizacija poslovanja, izboljšanje poslovnega načrtovanja ter urejenost in ažurnost podatkov. Posledično tudi zniža stroške poslovanja. Ali je vaše podjetje opremljeno z ustrezno tehnologijo za uspeh? Dandanes se od podjetij pričakuje in zahteva vedno več pravilnih odločitev. Ta odzivnost in odločnost je pomembna, kadar tekmujete s konkurenco. Vendar kaj je huje: neodločnost ali napačna odločitev? V idealnem primeru želite vedno sprejeti najboljšo in z informacijami podkrepljeno odločitev, vendar tega ne morete doseči brez možnosti hitrega dostopa do natančnih podatkov na vašo zahtevo. Podjetja s pomočjo ERP sistema nenehno analizirajo informacije, dogodke in poročila, da bi izboljšala njihove strategije in procese. Izkoristite moč ERP sistema za pomoč pri rasti. Dober ERP sistem zagotavlja agilnost, odzivnost, skalabilnost ter povezljivost z zunanjimi rešitvami in storitvami. To hkrati krepi vaše poslovne odnose, razvija učinkovitejše poslovanje procesov, poveča pa lahko tudi proizvodnjo ter učinkovitost. Če pa vaše podjetje že uporablja ERP sistem, vendar ne občutite večjega izkoristka, potem je morda čas za menjavo. Epicor iScala Epicor iScala je cenovno dostopen, a celovit paket preverjenih poslovnih rešitev za mala in srednje velika podjetja, ki poslujejo lokalno in globalno. Zaradi preproste replikacije je dragocen tudi za največja globalna podjetja, ki potrebujejo popolnoma integriran večpredstavnostni ERP sistem. Kako lahko upravljate celotno podjetje z Epicor iScala: - Finančno upravljanje: Upravljajte finančno poslovanje s katerim pridobite vpogled v uspešnost, stroške in tveganja. - Poslovna inteligenca in analitika: Diagnostična, opisna in napovedna analitična orodja vam omogočajo jasen pogled na vaše podjetje. - Vodenje proizvodnje: poenostavite postopke in izboljšajte donosnost – ne glede na kompleksnost izdelkov. - Vodenje prodaje: Izdelajte natančne ocene in poenostavite cikel naročil. - Upravljanje izdelkov: Izboljšajte sodelovanje med ekipami za inženiring, nabavo, proizvodnjo, prodajo in nadzor kakovosti. - Upravljanje dobavne verige: Od napovedovanja in načrtovanja do pošiljanja in izpolnjevanja. - Upravljanje s kadri, načrtovanje in razporejanje, vodenje projektov in še več.  iScala ponuja naslednje prednosti: - prilagodljiva funkcionalnost; - enostavnost izvajanja, razširjanja in upravljanja; - poenostavitev skladnosti z zakonodajo in predpisi. Zmogljiva orodja, hitro iskanje in posodabljanje pa pomagajo krepiti tudi odnose s kupci, dobavitelji in partnerji. Inteligentnost sistema iScala lahko avtomatizira delovne tokov do te mere, da se vaše podjetje samodejno odzove partnerjem, dobaviteljem in kupcem. To omogoča zanesljivo in dosledno poslovanje, hkrati pa večjo produktivnost zaposlenih, saj se lahko osredotočijo na pomembnejše naloge. Z avtomatizacijo korakov torej lahko poskrbite za več procesov z manj koraki. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/Letak_i_Scala_e34e8cfad2.pdf). Preberite več o ERP iScali [tukaj](https://www.lancom.si/erp-sistem).  Za več informacij in svetovanje je tukaj za vas Saša Pipenbaher: sasa.pipenbaher@lancom.si, tel. št. 02 33 00 231