
Preteklo leto je bilo za podjetja polno izzivov, s katerimi so se srečali prvič in predvsem nepričakovano. Podjetja so bila prisiljena prilagoditi se k novim tržnim razmeram, povezovanju in sodelovanju.
Lancom je za poslovanje v preteklem letu prejel certifikat bonitete odličnosti, ki je v poslovnem svetu sprejeta izkaznica o nadpovprečni kakovosti poslovanja podjetja. Višji kot je certifikat bonitete odličnosti, večje zaupanje in ugled uživa na trgu.
Zlato bonitetno odličnost lahko nosijo izključno podjetja, ki imajo najvišjo bonitetno odličnosti AAA kar tri leta zaporedoma. Gre za oceno, s katero bonitetne hiše na osnovi različnih kriterijev ocenjujejo boniteto podjetja skozi daljše obdobje. Med drugim so sestavni del ocene tudi ocena plačilne sposobnosti, kreditna sposobnost, zadolženost, dobičkonosnost in drugi kriteriji tveganosti poslovanja s podjetjem.
Kot podjetje sedaj s certifikatom izkazujemo zanesljivost, kredibilnost in nizko tvegan poslovni subjekt za sodelovanje z vsemi poslovnimi partnerji: dobavitelji, kupci, zavarovalnicami, bankami in drugimi. Tudi v mednarodnem okolju s tem potrjujemo in utrjujemo svoj ugled ter zaupanje.
Kako strogi so kriteriji, pove tudi dejstvo, da je v Sloveniji med vsemi registriranimi podjetji razred zlatega bonitetnega odličja doseglo zgolj 4,4% podjetij.
Certifikat podeljuje družba Bisnode na evropski ravni.
Podjetje LANCom se je po več letih odločilo za popolno prenovo spletne strani in osvežitev celostne grafične podobe. To pomembno delo smo zaupali digitalnemu studiu Vidovich & Kadish. Preberite kratek intervju o prenovi spletne strani, ki je izdelek inovativnih in premišljenih korakov.
Podjetje LANCom se je po več letih odločilo za popolno prenovo spletne strani in osvežitev celostne grafične podobe. To pomembno delo smo zaupali digitalnemu studiu Vidovich & Kadish. Preberite kratek intervju o prenovi spletne strani, ki je izdelek inovativnih in premišljenih korakov.
Letos Aprila mineva že deset let, odkar se je od nas poslovil soustanovitelj, družbenik in dolgoletni generalni direktor podjetja LANCom d.o.o., g. Jože Jurgec, univ. dipl. inženir. Na vse, ki smo ga spoznali, je Jože naredil globok vtis. Nanj se spominjamo kot podjetnika, direktorja, poslovnega partnerja, predvsem pa kot prijatelja in osebo z izredno pozitivno energijo. Po diplomi na FERI v Mariboru se je najprej zaposlil na PTT (predhodnik slovenske Pošte in Telekoma), nato pa v podjetju Birostroj, ki je bilo takrat eno večjih IT podjetij v Jugoslaviji. Tam sva se spoznala. Oba sva bila del teama, ki je v 80-tih letih razvijal in implementiral nove informacijske tehnologije, osebne računalnike, omrežja, strežniške operacijske sisteme. Poleg tehničnega znanja so Jožeta privlačili stiki z ljudmi, blestel je v družbah s prijatelji, kolegi, pa tudi s poslovnimi partnerji. Bližal se je zaton Jugoslavije, pa tudi Birostroja, iskali smo nove poti. Leta 1989 se je Jože za pol leta zaposlil v Avstriji, nato pa se je podal v podjetništvo kot soustanovitelj LANCom-a. Spomladi 1990 je Jože povabil v partnerstvo mene. Začetki niso bili enostavni, saj smo začeli iz nič, imeli pa smo znanje, vizijo in močno voljo. Bili smo med pionirji uvajanja osebnih računalnikov, strežnikov in omrežij v slovenska podjetja in javno upravo. Jože je večino svojih delovnih dni preživel pri strankah, prevozil je celo Slovenijo po dolgem in počez. Predvsem po Jožetovi zaslugi je podjetje kmalu doseglo hiter vzpon, za kar je bilo potrebno ogromno dela, vztrajnosti, odrekanja. Naša vizija se je uresničevala, postali smo eno vodilnih IT podjetij v Sloveniji. Že leta 1993 smo se vselili v lastno poslovno stavbo na Tržaški cesti 63. Jože je kot generalni direktor LANCom d.o.o. podjetje uspešno vodil še naprej. Leta 2008 je Jože hudo zbolel. Pet let smo spremljali njegov boj z zahrbtno boleznijo. Trdna volja, neizmeren optimizem ter skrb za najbližje so mu dajali moč, da se je še dolgo uspešno boril in vztrajal. Še naprej je sodeloval pri vodenju podjetja. Midva sva se v tem obdobju še bolj zbližala. Ko se nam je pridružil sin Miha, je bilo očitno, da je Jože intenzivno prenašal znanja na sina, ki danes uspešno nadaljuje njegovo poslanstvo. Z mnogimi nekdanjimi poslovnimi partnerji in prijatelji se še danes srečujemo. Jože je zapustil neizbrisen pečat, njegove vrednote živijo še naprej v LANCom-u! Albert Teichman
Letos Aprila mineva že deset let, odkar se je od nas poslovil soustanovitelj, družbenik in dolgoletni generalni direktor podjetja LANCom d.o.o., g. Jože Jurgec, univ. dipl. inženir. Na vse, ki smo ga spoznali, je Jože naredil globok vtis. Nanj se spominjamo kot podjetnika, direktorja, poslovnega partnerja, predvsem pa kot prijatelja in osebo z izredno pozitivno energijo. Po diplomi na FERI v Mariboru se je najprej zaposlil na PTT (predhodnik slovenske Pošte in Telekoma), nato pa v podjetju Birostroj, ki je bilo takrat eno večjih IT podjetij v Jugoslaviji. Tam sva se spoznala. Oba sva bila del teama, ki je v 80-tih letih razvijal in implementiral nove informacijske tehnologije, osebne računalnike, omrežja, strežniške operacijske sisteme. Poleg tehničnega znanja so Jožeta privlačili stiki z ljudmi, blestel je v družbah s prijatelji, kolegi, pa tudi s poslovnimi partnerji. Bližal se je zaton Jugoslavije, pa tudi Birostroja, iskali smo nove poti. Leta 1989 se je Jože za pol leta zaposlil v Avstriji, nato pa se je podal v podjetništvo kot soustanovitelj LANCom-a. Spomladi 1990 je Jože povabil v partnerstvo mene. Začetki niso bili enostavni, saj smo začeli iz nič, imeli pa smo znanje, vizijo in močno voljo. Bili smo med pionirji uvajanja osebnih računalnikov, strežnikov in omrežij v slovenska podjetja in javno upravo. Jože je večino svojih delovnih dni preživel pri strankah, prevozil je celo Slovenijo po dolgem in počez. Predvsem po Jožetovi zaslugi je podjetje kmalu doseglo hiter vzpon, za kar je bilo potrebno ogromno dela, vztrajnosti, odrekanja. Naša vizija se je uresničevala, postali smo eno vodilnih IT podjetij v Sloveniji. Že leta 1993 smo se vselili v lastno poslovno stavbo na Tržaški cesti 63. Jože je kot generalni direktor LANCom d.o.o. podjetje uspešno vodil še naprej. Leta 2008 je Jože hudo zbolel. Pet let smo spremljali njegov boj z zahrbtno boleznijo. Trdna volja, neizmeren optimizem ter skrb za najbližje so mu dajali moč, da se je še dolgo uspešno boril in vztrajal. Še naprej je sodeloval pri vodenju podjetja. Midva sva se v tem obdobju še bolj zbližala. Ko se nam je pridružil sin Miha, je bilo očitno, da je Jože intenzivno prenašal znanja na sina, ki danes uspešno nadaljuje njegovo poslanstvo. Z mnogimi nekdanjimi poslovnimi partnerji in prijatelji se še danes srečujemo. Jože je zapustil neizbrisen pečat, njegove vrednote živijo še naprej v LANCom-u! Albert Teichman
Težko je ubesediti pomembnost ustreznega backupa, ki je v organizacijah nepogrešljivi del varnostnih rešitev. Zakaj? Ker je le-ta danes pomembnejši kot kadarkoli prej. Poslovni dokumenti so temelj poslovanja, brez zaščite lahko ogrozijo obstoj organizacije. Poleg tradicionalnega tveganja, kot so napake programske opreme in izpadi opreme, se uporabniki sedaj soočamo še z vedno večjimi napadi kiber kriminalcev z izsiljevalskimi virusi in zlonamernimi kodami. Zlato pravilo Izognite se črnemu scenariju in si začrtajte ustrezno strategijo za varnostno kopiranje in arhiviranje podatkov z upoštevanjem zlatega pravila 3-2-1: <p style="text-align:center;">3 kopije podatkov > na 2 različnih medijih > 1 kopija na varni oddaljeni lokaciji</p> Tradicionalne rešitve pogosto izvajajo backup na standardne datotečne sisteme primarnih diskovnih sistemov ali trakove. Oba pristopa imata prirojene pomanjkljivosti in ne zadovoljujeta zlatega 3-2-1 pravila. Takšne rešitve pogosto ne zadovoljijo zahtev po rednem in učinkovitem varnostnem kopiranju in shranjevanju podatkov. Pomanjkljivosti tradicionalnih pristopov - Kopiranje na diskovni sistem Backup na datotečnem sistemu primarnega diskovnega sistema se izvaja na isti tip medija in ne zadosti zlatemu 3-2-1 pravilu. Podatki so tako še vedno izpostavljeni izsiljevalskim napadom, saj lahko zlonamerna programerska koda šifrira varnostno kopijo na enak način kot primarne podatke. Backup na primarnem diskovnem sistemu pogosto porabi preveč prostora na dragih diskovnih sistemih, ki so le redko podvojeni, namenjeni splošni uporabi in brez oprimizacije za izdelavo in hranjenje varnostih kopij. - Kopiranje in arhiviranje na trak Kljub temu, da kopije na traku zadostijo 3-2-1 pravilu, pa imajo nekaj praktičnih pomanjkljivosti. Ročna manipulacija s tračnimi nosilci je neprijetna, avtomatizacija pri večjem številu trakov pa zahteva nakup in vzdrževanje dražje mehanske strojne opreme. Ostanete brez deduplikacije podatkov, zanesljivost trakov pa se s časom zmanjšuje, zato je potrebno poskrbeti za sistematično in redno prenašanje podatkov na novejši trak. Fizičen prenos varnostne kopije na oddaljeno varnostno lokacijo pa prinaša dodatne stroške.  Sodoben pristop učinkovitega backupa Da je zanesljiv backup ključnega pomena, velikokrat ugotovimo šele, ko pride do neljubega scenarija, ki povzroči ogromne stroške in ogrozi obstoj podjetja. Podjetje Hewlett Packard Enterprise ponuja sodoben, varen in predvsem zanesljiv pristop k varovanju in arhiviranju podatkov. - HPE StoreOnce Dedicirana naprava za varnostno kopiranje in arhiviranje podatkov na diskovno polje. HPE StoreOnce je neodvisna namenska naprava, ločena od primarnega diskovnega sistema. Drug medij v konceptu 3-2-1 zlatega pravila backupa. - Deduplikacija in kompresija podatkov Izvaja se na HPE StoreOnce upoštevajoč vse varnostne kopije shranjene na sistemu. Integrirane tehnologije občutno zmanjšajo potrebe po diskovnih kapacitetah za varnostno kopiranje podatkov. - Optimizirana WAN replikacija Med HPE StoreOnce napravami omogoča učinkovito vzpostavitev oddaljenih lokacij za varnostno kopiranje in hrambo podatkov, brez zahtev po visoko zmogljivih povezavah med lokacijami. - HPE StoreOnce Catalyst Protokol za zaščito podatkov, ki ga je razvil HPE in je optimiziran za zaščito podatkov na diskovju. Aplikacije za zaščito podatkov lahko uporabljajo protokol za shranjevanje, kopiranje in arhiviranje podatkov. HPE StoreOnce, z dodatnim mehanizmom za preverjanje prisotnosti ščiti podatke pred izsiljevalskimi napadi. Do podatkov ni mogoče dostopati neposredno s standardnimi protokoli za dostop do datotek. - Prilagodljiva rešitev pripravljena za oblak HPE StoreOnce rešitev je na voljo kot namenska naprava ali kot virtualni strežnik. HPE Cloud Bank Storage omogoča enostavno kopiranje in arhiviranje dedupliciranih podatkov v izbran privatni ali javni oblak. Tesna integracija s HPE 3PAR, HPE Primera in HPE SimpliVity, Oracle, SAP HANA, Microsoft SQL sistemi in programskimi rešitvami Veeam, Commvault, Veritas, Micro Focus. Kako izbrati pravi HPE StoreOnce Prava izbira je odvisna od različnih dejavnikov; - Potenciala stiskanja podatkov, - Potenciala deduplikacije, - Hitrosti spreminjanja podatkov, - Časovnih zahtev za hrambo podatkov. Kontaktirajte nas, z veseljem vam bomo pomagali in svetovali glede prave backup rešitve za vaše podjetje. Za več informacij pišite na bostjan.natek@lancom.si.
Težko je ubesediti pomembnost ustreznega backupa, ki je v organizacijah nepogrešljivi del varnostnih rešitev. Zakaj? Ker je le-ta danes pomembnejši kot kadarkoli prej. Poslovni dokumenti so temelj poslovanja, brez zaščite lahko ogrozijo obstoj organizacije. Poleg tradicionalnega tveganja, kot so napake programske opreme in izpadi opreme, se uporabniki sedaj soočamo še z vedno večjimi napadi kiber kriminalcev z izsiljevalskimi virusi in zlonamernimi kodami. Zlato pravilo Izognite se črnemu scenariju in si začrtajte ustrezno strategijo za varnostno kopiranje in arhiviranje podatkov z upoštevanjem zlatega pravila 3-2-1: <p style="text-align:center;">3 kopije podatkov > na 2 različnih medijih > 1 kopija na varni oddaljeni lokaciji</p> Tradicionalne rešitve pogosto izvajajo backup na standardne datotečne sisteme primarnih diskovnih sistemov ali trakove. Oba pristopa imata prirojene pomanjkljivosti in ne zadovoljujeta zlatega 3-2-1 pravila. Takšne rešitve pogosto ne zadovoljijo zahtev po rednem in učinkovitem varnostnem kopiranju in shranjevanju podatkov. Pomanjkljivosti tradicionalnih pristopov - Kopiranje na diskovni sistem Backup na datotečnem sistemu primarnega diskovnega sistema se izvaja na isti tip medija in ne zadosti zlatemu 3-2-1 pravilu. Podatki so tako še vedno izpostavljeni izsiljevalskim napadom, saj lahko zlonamerna programerska koda šifrira varnostno kopijo na enak način kot primarne podatke. Backup na primarnem diskovnem sistemu pogosto porabi preveč prostora na dragih diskovnih sistemih, ki so le redko podvojeni, namenjeni splošni uporabi in brez oprimizacije za izdelavo in hranjenje varnostih kopij. - Kopiranje in arhiviranje na trak Kljub temu, da kopije na traku zadostijo 3-2-1 pravilu, pa imajo nekaj praktičnih pomanjkljivosti. Ročna manipulacija s tračnimi nosilci je neprijetna, avtomatizacija pri večjem številu trakov pa zahteva nakup in vzdrževanje dražje mehanske strojne opreme. Ostanete brez deduplikacije podatkov, zanesljivost trakov pa se s časom zmanjšuje, zato je potrebno poskrbeti za sistematično in redno prenašanje podatkov na novejši trak. Fizičen prenos varnostne kopije na oddaljeno varnostno lokacijo pa prinaša dodatne stroške.  Sodoben pristop učinkovitega backupa Da je zanesljiv backup ključnega pomena, velikokrat ugotovimo šele, ko pride do neljubega scenarija, ki povzroči ogromne stroške in ogrozi obstoj podjetja. Podjetje Hewlett Packard Enterprise ponuja sodoben, varen in predvsem zanesljiv pristop k varovanju in arhiviranju podatkov. - HPE StoreOnce Dedicirana naprava za varnostno kopiranje in arhiviranje podatkov na diskovno polje. HPE StoreOnce je neodvisna namenska naprava, ločena od primarnega diskovnega sistema. Drug medij v konceptu 3-2-1 zlatega pravila backupa. - Deduplikacija in kompresija podatkov Izvaja se na HPE StoreOnce upoštevajoč vse varnostne kopije shranjene na sistemu. Integrirane tehnologije občutno zmanjšajo potrebe po diskovnih kapacitetah za varnostno kopiranje podatkov. - Optimizirana WAN replikacija Med HPE StoreOnce napravami omogoča učinkovito vzpostavitev oddaljenih lokacij za varnostno kopiranje in hrambo podatkov, brez zahtev po visoko zmogljivih povezavah med lokacijami. - HPE StoreOnce Catalyst Protokol za zaščito podatkov, ki ga je razvil HPE in je optimiziran za zaščito podatkov na diskovju. Aplikacije za zaščito podatkov lahko uporabljajo protokol za shranjevanje, kopiranje in arhiviranje podatkov. HPE StoreOnce, z dodatnim mehanizmom za preverjanje prisotnosti ščiti podatke pred izsiljevalskimi napadi. Do podatkov ni mogoče dostopati neposredno s standardnimi protokoli za dostop do datotek. - Prilagodljiva rešitev pripravljena za oblak HPE StoreOnce rešitev je na voljo kot namenska naprava ali kot virtualni strežnik. HPE Cloud Bank Storage omogoča enostavno kopiranje in arhiviranje dedupliciranih podatkov v izbran privatni ali javni oblak. Tesna integracija s HPE 3PAR, HPE Primera in HPE SimpliVity, Oracle, SAP HANA, Microsoft SQL sistemi in programskimi rešitvami Veeam, Commvault, Veritas, Micro Focus. Kako izbrati pravi HPE StoreOnce Prava izbira je odvisna od različnih dejavnikov; - Potenciala stiskanja podatkov, - Potenciala deduplikacije, - Hitrosti spreminjanja podatkov, - Časovnih zahtev za hrambo podatkov. Kontaktirajte nas, z veseljem vam bomo pomagali in svetovali glede prave backup rešitve za vaše podjetje. Za več informacij pišite na bostjan.natek@lancom.si.
Delovni pogoji v podjetjih in ostalih organizacijah so se v zadnjih dveh letih znatno spremenili. Delo iz oddaljenih lokacij je postalo nekaj povsem normalnega. Napredek novih tehnologij pa to omogoča in prilagaja delovne procese na vsakodnevni ravni. V tej situaciji pa so IT strokovnjaki spoznali, kako kompleksne in zapletene so lahko posamezne infrastrukture. Uporaba različnih aplikacij v oblaku, informacijski sistemi na različnih platformah, privilegirani dostopi pa zahtevajo varno in zanesljivo povezavo do informacijskih sistemov podjetja. Zapletenost infrastrukture lahko v nekaterih primerih privede do težav in morebitnega izpada, ki pa pomeni izpad poslovanja in ostale posledice zastoja, ki si jih organizacije ne smejo privoščiti. Delo od doma zahteva dodatne naloge za IT skrbnike in administratorje, da lahko delovni proces poteka nemoteno. To pomeni zagotavljanje hitrosti, zanesljivosti in dostopnost povezav do informacijskih sistemov podjetja. Omenimo pa lahko še višja finančna sredstva in porabo časa, ki nam ga tako že vedno primanjkuje. Od IT skrbnikov tako pričakujemo spremljanje, upravljanje in vzdrževanje različnih sistemov in platform, podprtih z različnimi tehnologijami. Aruba Unified Infrastructure Arubina enotna infrastruktura (Unified Infrastructure) poenostavlja upravljanje in nadzor nad celotno omrežno infrastrukturo. Preko Aruba Central platforme v oblaku omogoča upravljanje in spremljanje operacij iz enega samega mesta. S pomočjo zmogljive umetne inteligence, o kateri smo pisali že [tukaj](https://www.lancom.si/blog-sl/aruba-esp-napoveduje-in-odpravlja-tezave-se-preden-se-pojavijo), pomaga pri preprečevanju težav in izboljša uporabniško izkušnjo, ki prinaša prihranek časa, denarja ter večjo produktivnost.  Gre za enostavno uskladitev različnih delov infrastrukture, vse od brezžičnega omrežja do WAN infrastrukture do povezave podatkovnih centrov in oblakov do podružnic in uporabnikov na oddaljenih lokacijah. To pa pomeni da žični in brezžični LAN, WAN in ostala IT infrastruktura postanejo prilagodljivi, razširljivi, zanesljivejši in dodatno varnostno okrepljeni. Arubina enotna infrastruktura tako prinaša večjo informacijsko učinkovitost in optimizira uporabniško izkušnjo. Varnost je okrepljena, saj uporaba enotnih pravil in centralnega nadzora s pomočjo umetne inteligence odpravlja težave, še preden se pojavijo. Enostavna integracija z rešitvami drugih proizvajalcev in globalnih partnerjev omogoča poenostavljeno delo ter zmanjša finančno breme podjetja pri vpeljavi novih rešitev in produktov. Več o ponudbi omrežnih rešitev najdete [tukaj](https://www.lancom.si/omrezne-resitve). Kontaktirajte našega svetovalca za omrežne rešitve: Peter Djukič, peter.djukic@lancom.si
Delovni pogoji v podjetjih in ostalih organizacijah so se v zadnjih dveh letih znatno spremenili. Delo iz oddaljenih lokacij je postalo nekaj povsem normalnega. Napredek novih tehnologij pa to omogoča in prilagaja delovne procese na vsakodnevni ravni. V tej situaciji pa so IT strokovnjaki spoznali, kako kompleksne in zapletene so lahko posamezne infrastrukture. Uporaba različnih aplikacij v oblaku, informacijski sistemi na različnih platformah, privilegirani dostopi pa zahtevajo varno in zanesljivo povezavo do informacijskih sistemov podjetja. Zapletenost infrastrukture lahko v nekaterih primerih privede do težav in morebitnega izpada, ki pa pomeni izpad poslovanja in ostale posledice zastoja, ki si jih organizacije ne smejo privoščiti. Delo od doma zahteva dodatne naloge za IT skrbnike in administratorje, da lahko delovni proces poteka nemoteno. To pomeni zagotavljanje hitrosti, zanesljivosti in dostopnost povezav do informacijskih sistemov podjetja. Omenimo pa lahko še višja finančna sredstva in porabo časa, ki nam ga tako že vedno primanjkuje. Od IT skrbnikov tako pričakujemo spremljanje, upravljanje in vzdrževanje različnih sistemov in platform, podprtih z različnimi tehnologijami. Aruba Unified Infrastructure Arubina enotna infrastruktura (Unified Infrastructure) poenostavlja upravljanje in nadzor nad celotno omrežno infrastrukturo. Preko Aruba Central platforme v oblaku omogoča upravljanje in spremljanje operacij iz enega samega mesta. S pomočjo zmogljive umetne inteligence, o kateri smo pisali že [tukaj](https://www.lancom.si/blog-sl/aruba-esp-napoveduje-in-odpravlja-tezave-se-preden-se-pojavijo), pomaga pri preprečevanju težav in izboljša uporabniško izkušnjo, ki prinaša prihranek časa, denarja ter večjo produktivnost.  Gre za enostavno uskladitev različnih delov infrastrukture, vse od brezžičnega omrežja do WAN infrastrukture do povezave podatkovnih centrov in oblakov do podružnic in uporabnikov na oddaljenih lokacijah. To pa pomeni da žični in brezžični LAN, WAN in ostala IT infrastruktura postanejo prilagodljivi, razširljivi, zanesljivejši in dodatno varnostno okrepljeni. Arubina enotna infrastruktura tako prinaša večjo informacijsko učinkovitost in optimizira uporabniško izkušnjo. Varnost je okrepljena, saj uporaba enotnih pravil in centralnega nadzora s pomočjo umetne inteligence odpravlja težave, še preden se pojavijo. Enostavna integracija z rešitvami drugih proizvajalcev in globalnih partnerjev omogoča poenostavljeno delo ter zmanjša finančno breme podjetja pri vpeljavi novih rešitev in produktov. Več o ponudbi omrežnih rešitev najdete [tukaj](https://www.lancom.si/omrezne-resitve). Kontaktirajte našega svetovalca za omrežne rešitve: Peter Djukič, peter.djukic@lancom.si