
Svetovanje, načrtovanje, postavljanje in vzdrževanje celovitih sistemskih in informacijskih rešitev je danes nekaj, kar potrebujejo skoraj vsa podjetja. In v današnjem času to postaja še bolj pomembno. V podjetju LANCom poleg naštetega v sodelovanju z vodilnimi svetovnimi ponudniki informacijskih tehnologij, razvijamo tudi lastno programsko opremo. Nudimo celovito pomoč pri obvladovanju poslovnih procesov od njihove identifikacije do končne integracije.
LANCom šteje že dobrih 30 let. Kaj vse podjetje ponuja?
LANCom ima dve smeri, na kateri stavi. Ena smer je »klasična« sistemska integracija - od periferne opreme, prenosnih računalnikov, namiznih in tabličnih računalnikov, tiskalnikov itd. do osnovnih sistemskih komponent, kot so serverji, diskovna polja, virtualizacija … Potem so tu seveda mreže, varnost, požarni zidovi, SIEMi, pa sistem upravljanja dostopov.
Druga smer so programske rešitve. Na razvojnem delu smo naredili sistem obveščanja potnikov (Passenger Information System) za železniške projekte po vsem svetu, sedaj nadaljujemo s Sistemom obvladovanja železniškega voznega parka (Rolling Stock Management System).
Na poslovnem delu stranke pokrivamo z ERP rešitvijo podjetja Epicor. Ta je med šestimi vodilnimi ponudniki na svetu. Smo njihov uradni zastopnik, distributer in implementator v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, postavljenih pa imamo preko dvajset takšnih projektov.
Kar je močno v porastu, je dokumentni sistem. Stranke se ponekod odločajo za že skoraj brezpapirno upravljanje z dokumenti. Ker posodabljajo svoje poslovne procese, programske rešitve (sploh ERP) velikokrat ne dohajajo želja. Kot vemo pri strankah, so le te hvaležne, če jim lahko rešiš še kakšen problem zraven, ne samo tistega, kaj smo si v osnovi zadali. In IBM ECM, ki je tudi po Gartnerju vodilna rešitev, je bistveno več kot le upravljanje z dokumenti, saj omogoča našim razvijalcem bistveno večje možnosti, da se prilagodijo željam stranke. Določene funkcije zato dejansko vodimo stran od ERPja, Sharepoint portalov, itd, seveda pa so integracije s temi sistemi zagotovljene.
Kaj pa bi izpostavili? Katera je vaša prednost pred drugimi ponudniki?
Naša moč in ugled sta v tem, da v tridesetih letih nobena stranka ni zahtevala vrnitve denarja za izvedene storitve. Potrudimo se po najboljših močeh, v tem času smo se bistveno preoblikovali, generacijsko pomladili, a ohranili lojalnost kot ključno vrednoto. Znanja ostajajo na visokem nivoju, a morda je največja prednost v tem, da geslo, ki ga je v podjetju uveljavil moj oče, »stranka je kralj,« zares živimo. Prilagodimo se, kolikor je možno. Redko uporabljamo besedo »nemogoče!«
Kako pa se spopadate z delom od doma in kaj v tem zapletenem položaju svetujete strankam?
Zelo hitro je šlo, ker smo že prej imeli fleksibilen urnik. Vsi poslovni procesi potekajo nemoteno, je pa zdaj seveda manj tržnih aktivnosti, kar najbolj pogrešamo.
Izvajamo tržne aktivnosti na daljavo v smislu video predstavitev, ampak ni isto. Pomembno je, da v tem času ne pozabimo, da odnosi štejejo, in da je prav to vsa ta leta krasilo LANCom - občutek za stranko.
Vaše rešitve strankam v tem času olajšajo delo. Kaj jim svetujete in kakšno bo delo po kriznem obdobju?
Kar mi opažamo zdaj, je ravno potreba po digitalnih poteh dostopanja in upravljanja dokumentov. Vse večja težnja je po delu na daljavo. To pomeni, da lahko z dokumentnim sistemom delate od doma, vaše turistične destinacije, oz. od kjerkoli želite. Ker nismo več vezani na to, da morajo biti ljudje fizično v službah, smo še najbolj odvisni od podatkov, ki jih že imamo v oblaku. In tako bo gotovo tudi po krizi. Prijava v delovno okolje od praktično kjerkoli bo naslednji logičen ukrep v podjetjih, a je marsikje potrebno najprej povečati varnost.
Kakšno prednost digitalizirani poslovni procesi pomenijo za stranko?
Predvsem je pomembna prednost hitrost odločanja. Če en dokument fizično potuje iz ene na drugo lokacijo, je neizogibno, da se potem čaka na primer na podpisovanje odločevalcev, potem pa je ta nekdo na dopustu ali na bolniški in tako zadeve stojijo. Danes si takšne zastoje stranke težko privoščijo, v prihodnje si bodo še težje.
Ste vi pravi naslov, če želi neko podjetje nekomu zaupati skrb za celotno IT infrastrukturo? Kaj pa, če ne želi vsega?
Imamo izkušnje, kjer v celoti izvajamo »outsourcing« (izvajanje storitev v celoti v domeni našega podjetja), ki ga seveda priporočamo strankam, ki nimajo lastnega IT-ja ali nimajo dovolj lastnega znanja.
Generalno pa je tako, da je v Sloveniji velika konkurenca na področju IT in se moramo darvinistično prilagajati. Ključno pri manjših, nišnih poslih je zaupanje, ki je ponavadi pogojeno s priporočili ali z referencami. Iz majhnih zgodb rastejo ideje za večje. Zelo se trudimo pri novih strankah, čeprav je to najtežje delo.
Kaj mislite, da smo s koronavirusom in vso to situacijo pridobili?
V svetu se je že čutilo ohlajanje gospodarstva, zdaj smo ga doživeli v hipu. Kriza bo prinesla veliko slabih stvari za gospodarstvo, ki bo še leta čutilo učinke. A sem hkrati tudi optimist: takšne situacije silijo podjetja v inovativno razmišljanje in prilagajanje novih razmeram. Če kaj vem, je to, da bodo po tem obdobju podjetja bistveno bolje pripravljena na morebitne slabe scenarije.
Objavljamo program letošnjega strokovnega posvetovanja, kjer smo zapolnili dan z odličnimi predavanji in predavatelji. Spoznali boste različne novosti IT sveta, predvsem pa vam bomo poskušali približati dobre prakse, ki smo se jih naučili v obdobju epidemije. Kot vsako leto, tudi letos ni potrebno plačilo kotizacije, ampak vanjo ni vključeno prenočišče. Za ureditev prenočišča nas prosim kontaktirajte preko maila na bronja.herynek@lancom.si ali mateja.lascakjakop@unitur.eu. Veselimo se srečanja z vami! [PRIJAVA](https://www.lancom.si/lancomovo-26-strokovno-posvetovanje) [PROGRAM](https://cms.lancom.si/uploads/PROGRAM_be4361a828.pdf?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=program_26_lancom_strokovnega_posvetovanja&utm_term=2022-05-12)
Objavljamo program letošnjega strokovnega posvetovanja, kjer smo zapolnili dan z odličnimi predavanji in predavatelji. Spoznali boste različne novosti IT sveta, predvsem pa vam bomo poskušali približati dobre prakse, ki smo se jih naučili v obdobju epidemije. Kot vsako leto, tudi letos ni potrebno plačilo kotizacije, ampak vanjo ni vključeno prenočišče. Za ureditev prenočišča nas prosim kontaktirajte preko maila na bronja.herynek@lancom.si ali mateja.lascakjakop@unitur.eu. Veselimo se srečanja z vami! [PRIJAVA](https://www.lancom.si/lancomovo-26-strokovno-posvetovanje) [PROGRAM](https://cms.lancom.si/uploads/PROGRAM_be4361a828.pdf?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=program_26_lancom_strokovnega_posvetovanja&utm_term=2022-05-12)
LANComovo 28. strokovno posvetovanje smo zaključili z rekordnim številom obiskovalcev v zadnjih desetih letih. Očitno je bila odločitev, da preizkusimo domači teren, več kot odlična. Obiskovalci so prišli iz 69 različnih organizacij, kjer so lahko prisluhnili 17 različnim predavanjem. Zelo smo veseli, da se nam je na dogodku kot glavni gost pridružil bivši predsednik Republike Slovenije Borut Pahor. Njegov prispevek je vsekakor pustil ogromen vtis. Uvodoma nas je pozdravil tudi podžupan mestne občine Maribor dr. Samo Peter Medved. Dva keynote predavanja pa sta bila kot vedno z zelo aktualno tematiko. Prvo predavanje je prevzel CIO Univerze v Mariboru in nam predstavil, kako se učinkovito pripraviti na NIS-2. Drugo predavanje pa je za nas pripravil dr. Cyril Widdershoven iz Nizozemske, geopolitični ekspert za področje Bližnjega vzhoda in severne Afrike in pogodbeni svetovalec ene največjih družb na svetu, ARAMCO. S predavanjem je razstrl tančico skrivnosti glede vojn in konfliktov v 2024. Vsi letošnji govorniki na dogodku: - Miha Jurgec, LANCom - Boštjan Kosi, HPE operated by Selectium - Samo Peter Medved, Mestna občina Maribor - Izidor Golob, University of Maribor - Cyril Widdershoven, Verocy - Tomislav Kelava, HPE operated by Selectium - Teo Peternelj, Hitachi Vantara - Jernej Gajšek, LANCom - Ivan Krajacic, Fortinet - Tomaž Podlipnik, HP - Kristjan Pugelj, HP - Nataša Kelšin, HP - Klavdija Halimič, LANCom - Jure Forstnerič, ALSO - Gorazd Kikelj, HPE operated by Selectium - Bojan Lepenik, LANCom - Silva Kotnik, LANCom - Tomislav Loparič, Veeam - Iztok Šumak, IBM - Dejan Podgoršek, IBM - Marko Kašič, A1 Slovenija - Joanna Latkowska, Bixolon Seveda pa se najlepše zahvaljujemo vsem sponzorjem dogodka!  Vabljeni k ogledu galerije!
LANComovo 28. strokovno posvetovanje smo zaključili z rekordnim številom obiskovalcev v zadnjih desetih letih. Očitno je bila odločitev, da preizkusimo domači teren, več kot odlična. Obiskovalci so prišli iz 69 različnih organizacij, kjer so lahko prisluhnili 17 različnim predavanjem. Zelo smo veseli, da se nam je na dogodku kot glavni gost pridružil bivši predsednik Republike Slovenije Borut Pahor. Njegov prispevek je vsekakor pustil ogromen vtis. Uvodoma nas je pozdravil tudi podžupan mestne občine Maribor dr. Samo Peter Medved. Dva keynote predavanja pa sta bila kot vedno z zelo aktualno tematiko. Prvo predavanje je prevzel CIO Univerze v Mariboru in nam predstavil, kako se učinkovito pripraviti na NIS-2. Drugo predavanje pa je za nas pripravil dr. Cyril Widdershoven iz Nizozemske, geopolitični ekspert za področje Bližnjega vzhoda in severne Afrike in pogodbeni svetovalec ene največjih družb na svetu, ARAMCO. S predavanjem je razstrl tančico skrivnosti glede vojn in konfliktov v 2024. Vsi letošnji govorniki na dogodku: - Miha Jurgec, LANCom - Boštjan Kosi, HPE operated by Selectium - Samo Peter Medved, Mestna občina Maribor - Izidor Golob, University of Maribor - Cyril Widdershoven, Verocy - Tomislav Kelava, HPE operated by Selectium - Teo Peternelj, Hitachi Vantara - Jernej Gajšek, LANCom - Ivan Krajacic, Fortinet - Tomaž Podlipnik, HP - Kristjan Pugelj, HP - Nataša Kelšin, HP - Klavdija Halimič, LANCom - Jure Forstnerič, ALSO - Gorazd Kikelj, HPE operated by Selectium - Bojan Lepenik, LANCom - Silva Kotnik, LANCom - Tomislav Loparič, Veeam - Iztok Šumak, IBM - Dejan Podgoršek, IBM - Marko Kašič, A1 Slovenija - Joanna Latkowska, Bixolon Seveda pa se najlepše zahvaljujemo vsem sponzorjem dogodka!  Vabljeni k ogledu galerije!
Stroški, povezani s tiskanjem, v organizacijah v povprečju znašajo od 1 % do 3% prihodkov, po nekaterih ocenah celo do 5 %. Zakaj? - Obstoječe tiskalne naprave niso dobro izkoriščene. - Potrošni material (papir, črnila, tonerji) se uporabljajo nenadzorovano, stroški vzdrževanja in servisiranja pa so pretirano visoki. - Stroški potrošnega materiala ter vzdrževanja in servisiranja so še znatno višji, če so v organizaciji tiskalne naprave različnih blagovnih znamk. - Pri tiskanju je na prvih pogled vidnih le okrog 10 % stroškov (oprema, papir, potrošni material …), preostali stroški so manj vidni in transparentni (IT podpora, administracija, servisiranje, vzdrževanje…). JETINTELIGENCE Spoznajte izredno močno pametno tiskanje zahvaljujoč zasnovi sestave tonerskega prahu na način, da slednji omoogoča v povprečju prihranek pri energiji potrbni za tisk v obsegu 21%. Delci so manjši, topijo se pri nižji temperaturi in omogočajo boljši izpis.  Na kaj lahko računate, če uporabljate originalne HP tonerje? 
Stroški, povezani s tiskanjem, v organizacijah v povprečju znašajo od 1 % do 3% prihodkov, po nekaterih ocenah celo do 5 %. Zakaj? - Obstoječe tiskalne naprave niso dobro izkoriščene. - Potrošni material (papir, črnila, tonerji) se uporabljajo nenadzorovano, stroški vzdrževanja in servisiranja pa so pretirano visoki. - Stroški potrošnega materiala ter vzdrževanja in servisiranja so še znatno višji, če so v organizaciji tiskalne naprave različnih blagovnih znamk. - Pri tiskanju je na prvih pogled vidnih le okrog 10 % stroškov (oprema, papir, potrošni material …), preostali stroški so manj vidni in transparentni (IT podpora, administracija, servisiranje, vzdrževanje…). JETINTELIGENCE Spoznajte izredno močno pametno tiskanje zahvaljujoč zasnovi sestave tonerskega prahu na način, da slednji omoogoča v povprečju prihranek pri energiji potrbni za tisk v obsegu 21%. Delci so manjši, topijo se pri nižji temperaturi in omogočajo boljši izpis.  Na kaj lahko računate, če uporabljate originalne HP tonerje? 
Pošiljanje zlonamernih e-mailov (oz. po angleško spoofing, threading) je v današnjem času priljubljena metoda kiber kriminalcev in vse pogostejših 'phising' napadov. Zaradi slednjega veliko podjetij izgubi svoje dragocene podatke, kjer lahko hekerji z enim samim napadom uničijo celotno podjetje. Zato ima vsaka varna organizacija svojo strategijo za odkrivanje in filtriranje ponarejenih e-poštnih sporočil. Jo imate tudi vi? Ozaveščajte in izobražujte zaposlene E-poštne prevare so ponavadi targetirane na ravni celotnega podjetja in temeljijo na lažnem predstavljanju. Z izkoriščanjem zaupanja ljudi, e-sporočila prepričujejo bralce, da kliknejo na določeno povezavo in s tem prenesejo zlonamerno datoteko ali celo izvedejo goljufivo plačilo. To pomeni, da je del rešitve v ustreznem izobraževanju kadra in odprti interni komunikaciji. Opozorila e-poštnega ponudnika Vaš poštni strežnik je lahko še ena obrambna linija pred napadi. Le ta preverja avtentičnost e-poštnih sporočil in izdaja opozorila. Pomembno je ozavestiti zaposlene v organizaciji, da ostajajo pozorni na takšna opozorila ter da jih sporočijo IT varnostnemu oddelku. Pa se je dovolj zanašati samo na zgornje? Učinkoviti napadi znajo biti zelo prepričljivi, saj sporočilo prispe iz navidezno veljavnega naslova in lahko celo vsebuje logotip, ton in vsebino veljavne blagovne znamke. Zaradi tega so takšni napadi eden najtežjih kiber kriminalov, ki jih je možno ročno odkriti. Ljudje nismo dobri pri opazovanju subtilnih tehničnih kazalcev skrbno načrtovanega napada. Zato je najboljše pri spopadanju s prevarami ali kakršnimikoli napadi, ubrati pot z inteligentno tehnologijo. FortiMail za zaščito e-pošte FortiMail je najvišje ocenjen varni e-poštni sistem, ki ustavi obsežne in ciljno usmerjenje kibernetske grožnje, preprečuje izgubo občutljivih podatkov in pomaga vzdrževati skladnost s predpisi. Visoko zmogljiva fizična in navidezna naprava – lokalno ali v oblaku, ki služi katerikoli velikosti organizacije. Preprečevanje nevarnosti Močna zaščita pred neželeno pošto in zlonamerno programsko opremo je dopolnjena z naprednimi tehnikami, kot so zaščita pred izbruhi, razorožitev vsebine in rekonstrukcija, analiza, zaznavanje in druge tehnologije za ustavitev nezaželene množične e-pošte z lažnim predstavljanjem. Varovanje podatkov Robustno preprečevanje izgube podatkov, šifrirana e-pošta in arhiviranje pomagajo preprečiti izgubo občutljivih informacij, hkrati pa sistem vzdržuje skladnost s korporacijskimi in industrijskimi predpisi. Integracija FortiMail omogoča enostavno integracijo z ostalimi Fortinet produkti, tudi komponent drugih proizvajalcev, saj v zpodbuja proaktivni pristop k varnostni izmenjavi. Omogoča tudi napredne integracije z zaščito okolja Microsoft 365 (API).  Stopite v stik z nami! Izvedite več o rešitvi, kontaktirajte našega predstavnika varnostnih rešitev: bojan.lepenik@lancom.si
Pošiljanje zlonamernih e-mailov (oz. po angleško spoofing, threading) je v današnjem času priljubljena metoda kiber kriminalcev in vse pogostejših 'phising' napadov. Zaradi slednjega veliko podjetij izgubi svoje dragocene podatke, kjer lahko hekerji z enim samim napadom uničijo celotno podjetje. Zato ima vsaka varna organizacija svojo strategijo za odkrivanje in filtriranje ponarejenih e-poštnih sporočil. Jo imate tudi vi? Ozaveščajte in izobražujte zaposlene E-poštne prevare so ponavadi targetirane na ravni celotnega podjetja in temeljijo na lažnem predstavljanju. Z izkoriščanjem zaupanja ljudi, e-sporočila prepričujejo bralce, da kliknejo na določeno povezavo in s tem prenesejo zlonamerno datoteko ali celo izvedejo goljufivo plačilo. To pomeni, da je del rešitve v ustreznem izobraževanju kadra in odprti interni komunikaciji. Opozorila e-poštnega ponudnika Vaš poštni strežnik je lahko še ena obrambna linija pred napadi. Le ta preverja avtentičnost e-poštnih sporočil in izdaja opozorila. Pomembno je ozavestiti zaposlene v organizaciji, da ostajajo pozorni na takšna opozorila ter da jih sporočijo IT varnostnemu oddelku. Pa se je dovolj zanašati samo na zgornje? Učinkoviti napadi znajo biti zelo prepričljivi, saj sporočilo prispe iz navidezno veljavnega naslova in lahko celo vsebuje logotip, ton in vsebino veljavne blagovne znamke. Zaradi tega so takšni napadi eden najtežjih kiber kriminalov, ki jih je možno ročno odkriti. Ljudje nismo dobri pri opazovanju subtilnih tehničnih kazalcev skrbno načrtovanega napada. Zato je najboljše pri spopadanju s prevarami ali kakršnimikoli napadi, ubrati pot z inteligentno tehnologijo. FortiMail za zaščito e-pošte FortiMail je najvišje ocenjen varni e-poštni sistem, ki ustavi obsežne in ciljno usmerjenje kibernetske grožnje, preprečuje izgubo občutljivih podatkov in pomaga vzdrževati skladnost s predpisi. Visoko zmogljiva fizična in navidezna naprava – lokalno ali v oblaku, ki služi katerikoli velikosti organizacije. Preprečevanje nevarnosti Močna zaščita pred neželeno pošto in zlonamerno programsko opremo je dopolnjena z naprednimi tehnikami, kot so zaščita pred izbruhi, razorožitev vsebine in rekonstrukcija, analiza, zaznavanje in druge tehnologije za ustavitev nezaželene množične e-pošte z lažnim predstavljanjem. Varovanje podatkov Robustno preprečevanje izgube podatkov, šifrirana e-pošta in arhiviranje pomagajo preprečiti izgubo občutljivih informacij, hkrati pa sistem vzdržuje skladnost s korporacijskimi in industrijskimi predpisi. Integracija FortiMail omogoča enostavno integracijo z ostalimi Fortinet produkti, tudi komponent drugih proizvajalcev, saj v zpodbuja proaktivni pristop k varnostni izmenjavi. Omogoča tudi napredne integracije z zaščito okolja Microsoft 365 (API).  Stopite v stik z nami! Izvedite več o rešitvi, kontaktirajte našega predstavnika varnostnih rešitev: bojan.lepenik@lancom.si