Logo
6.5.2020 - 5 min branja

Pogovor z direktorjem: Pri strankah ne uporabljamo besede "nemogoče"

Pogovor z direktorjem: Pri strankah ne uporabljamo besede "nemogoče"

Svetovanje, načrtovanje, postavljanje in vzdrževanje celovitih sistemskih in informacijskih rešitev je danes nekaj, kar potrebujejo skoraj vsa podjetja. In v današnjem času to postaja še bolj pomembno. V podjetju LANCom poleg naštetega v sodelovanju z vodilnimi svetovnimi ponudniki informacijskih tehnologij, razvijamo tudi lastno programsko opremo. Nudimo celovito pomoč pri obvladovanju poslovnih procesov od njihove identifikacije do končne integracije.

LANCom šteje že dobrih 30 let. Kaj vse podjetje ponuja?

LANCom ima dve smeri, na kateri stavi. Ena smer je »klasična« sistemska integracija - od periferne opreme, prenosnih računalnikov, namiznih in tabličnih računalnikov, tiskalnikov itd. do osnovnih sistemskih komponent, kot so serverji, diskovna polja, virtualizacija … Potem so tu seveda mreže, varnost, požarni zidovi, SIEMi, pa sistem upravljanja dostopov.

Druga smer so programske rešitve. Na razvojnem delu smo naredili sistem obveščanja potnikov (Passenger Information System) za železniške projekte po vsem svetu, sedaj nadaljujemo s Sistemom obvladovanja železniškega voznega parka (Rolling Stock Management System).

Na poslovnem delu stranke pokrivamo z ERP rešitvijo podjetja Epicor. Ta je med šestimi vodilnimi ponudniki na svetu. Smo njihov uradni zastopnik, distributer in implementator v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, postavljenih pa imamo preko dvajset takšnih projektov.

Kar je močno v porastu, je dokumentni sistem. Stranke se ponekod odločajo za že skoraj brezpapirno upravljanje z dokumenti. Ker posodabljajo svoje poslovne procese, programske rešitve (sploh ERP) velikokrat ne dohajajo želja. Kot vemo pri strankah, so le te hvaležne, če jim lahko rešiš še kakšen problem zraven, ne samo tistega, kaj smo si v osnovi zadali. In IBM ECM, ki je tudi po Gartnerju vodilna rešitev, je bistveno več kot le upravljanje z dokumenti, saj omogoča našim razvijalcem bistveno večje možnosti, da se prilagodijo željam stranke. Določene funkcije zato dejansko vodimo stran od ERPja, Sharepoint portalov, itd, seveda pa so integracije s temi sistemi zagotovljene.

Kaj pa bi izpostavili? Katera je vaša prednost pred drugimi ponudniki?

Naša moč in ugled sta v tem, da v tridesetih letih nobena stranka ni zahtevala vrnitve denarja za izvedene storitve. Potrudimo se po najboljših močeh, v tem času smo se bistveno preoblikovali, generacijsko pomladili, a ohranili lojalnost kot ključno vrednoto. Znanja ostajajo na visokem nivoju, a morda je največja prednost v tem, da geslo, ki ga je v podjetju uveljavil moj oče, »stranka je kralj,« zares živimo. Prilagodimo se, kolikor je možno. Redko uporabljamo besedo »nemogoče!«

Kako pa se spopadate z delom od doma in kaj v tem zapletenem položaju svetujete strankam?

Zelo hitro je šlo, ker smo že prej imeli fleksibilen urnik. Vsi poslovni procesi potekajo nemoteno, je pa zdaj seveda manj tržnih aktivnosti, kar najbolj pogrešamo.

Izvajamo tržne aktivnosti na daljavo v smislu video predstavitev, ampak ni isto. Pomembno je, da v tem času ne pozabimo, da odnosi štejejo, in da je prav to vsa ta leta krasilo LANCom - občutek za stranko.

Vaše rešitve strankam v tem času olajšajo delo. Kaj jim svetujete in kakšno bo delo po kriznem obdobju?

Kar mi opažamo zdaj, je ravno potreba po digitalnih poteh dostopanja in upravljanja dokumentov. Vse večja težnja je po delu na daljavo. To pomeni, da lahko z dokumentnim sistemom delate od doma, vaše turistične destinacije, oz. od kjerkoli želite. Ker nismo več vezani na to, da morajo biti ljudje fizično v službah, smo še najbolj odvisni od podatkov, ki jih že imamo v oblaku. In tako bo gotovo tudi po krizi. Prijava v delovno okolje od praktično kjerkoli bo naslednji logičen ukrep v podjetjih, a je marsikje potrebno najprej povečati varnost.

Kakšno prednost digitalizirani poslovni procesi pomenijo za stranko?

Predvsem je pomembna prednost hitrost odločanja. Če en dokument fizično potuje iz ene na drugo lokacijo, je neizogibno, da se potem čaka na primer na podpisovanje odločevalcev, potem pa je ta nekdo na dopustu ali na bolniški in tako zadeve stojijo. Danes si takšne zastoje stranke težko privoščijo, v prihodnje si bodo še težje.

Ste vi pravi naslov, če želi neko podjetje nekomu zaupati skrb za celotno IT infrastrukturo? Kaj pa, če ne želi vsega?

Imamo izkušnje, kjer v celoti izvajamo »outsourcing« (izvajanje storitev v celoti v domeni našega podjetja), ki ga seveda priporočamo strankam, ki nimajo lastnega IT-ja ali nimajo dovolj lastnega znanja.

Generalno pa je tako, da je v Sloveniji velika konkurenca na področju IT in se moramo darvinistično prilagajati. Ključno pri manjših, nišnih poslih je zaupanje, ki je ponavadi pogojeno s priporočili ali z referencami. Iz majhnih zgodb rastejo ideje za večje. Zelo se trudimo pri novih strankah, čeprav je to najtežje delo.

Kaj mislite, da smo s koronavirusom in vso to situacijo pridobili?

V svetu se je že čutilo ohlajanje gospodarstva, zdaj smo ga doživeli v hipu. Kriza bo prinesla veliko slabih stvari za gospodarstvo, ki bo še leta čutilo učinke. A sem hkrati tudi optimist: takšne situacije silijo podjetja v inovativno razmišljanje in prilagajanje novih razmeram. Če kaj vem, je to, da bodo po tem obdobju podjetja bistveno bolje pripravljena na morebitne slabe scenarije.

Sorodne objave

LANCom at EXPO Dubai
Bronja Herynek
17. nov., 2021

LANCom at EXPO Dubai

Between October 2021 and April 2022, Dubai will be the center of EXPO, the world's biggest event since the pandemic. Architectural marvels and technological innovations will feature among the exhibits, or pavilions, showcasing the ingenuity of more than 190 countries, and experienced by more than 25 million visitors. EXPO 2020 in Dubai will be a meeting place for people from all over the world for six months, connected in a stunning and never-before-seen global platform that will offer tangible answers to key human challenges: how to promote technological development to enhance human well-being and security and environment. Slovenia is presenting at EXPO 2020 with its own pavilion, which will be home for six months to Slovenian companies, institutions and individuals, who want to show breakthrough solutions for various challenges to the world. Among these companies is also LANCom, who are exhibiting between January 9-15, with an emphasis on mobility and connectivity. LANCom will present its own Passenger information System and systems for monitoring and maintaining rolling stock. The team will also present niche transport solutions, which were developed for both Slovenian and foreign clients. ![blog-.png](https://cms.lancom.si/uploads/blog_45ac07e348.png) More about our transport solutins [here](https://www.lancom.si/transport-solutions). More about Slovenia at EXPO 2020 [here](https://www.expo2020slovenia.si/en/).

Between October 2021 and April 2022, Dubai will be the center of EXPO, the world's biggest event since the pandemic. Architectural marvels and technological innovations will feature among the exhibits, or pavilions, showcasing the ingenuity of more than 190 countries, and experienced by more than 25 million visitors. EXPO 2020 in Dubai will be a meeting place for people from all over the world for six months, connected in a stunning and never-before-seen global platform that will offer tangible answers to key human challenges: how to promote technological development to enhance human well-being and security and environment. Slovenia is presenting at EXPO 2020 with its own pavilion, which will be home for six months to Slovenian companies, institutions and individuals, who want to show breakthrough solutions for various challenges to the world. Among these companies is also LANCom, who are exhibiting between January 9-15, with an emphasis on mobility and connectivity. LANCom will present its own Passenger information System and systems for monitoring and maintaining rolling stock. The team will also present niche transport solutions, which were developed for both Slovenian and foreign clients. ![blog-.png](https://cms.lancom.si/uploads/blog_45ac07e348.png) More about our transport solutins [here](https://www.lancom.si/transport-solutions). More about Slovenia at EXPO 2020 [here](https://www.expo2020slovenia.si/en/).

Backup za mala podjetja
Bronja Herynek
6. maj., 2021

Backup za mala podjetja

VARNOSTNO KOPIRANJE ZA MALA PODJETJA Mala podjetja se pogosto srečujejo s težavami upravljanja IT sistema, predvsem zaradi pomanjkanja strokovnega osebja na tem področju in omejenih finančnih sredstev. Način dela pa jih prisili narediti več z manj. Vendar po toči zvoniti je prepozno. Tudi sama podjetja se vedno bolj zavedajo pomena zaščite in varnostnega kopiranja pomembnih podatkov. Ravno zaradi tega taka podjetja iščejo rešitev, ki deluje preprosto, brez težav in prihrani dragocen čas. ![veeam_logo_on_plate.png.web.1280.1280.png](https://cms.lancom.si/uploads/veeam_logo_on_plate_png_web_1280_1280_f0d7bcd33f.png) Zanesljivost in moč sta glavni prednosti Veeam rešitve za backup in obnovo podatkov za mala podjetja. Brez potrebe po ogromnih sredstvih, tehničnih usposabljanjih in posebnih znanj pa je le še dodaten plus. Prav tako enostavna namestitev in upravljanje, ki vzame le nekaj trenutkov dragocenega časa. Obvladovanje stroškov z dostopno rešitvijo varnostnega kopiranja, ki se razvija skupaj z organizacijo. ![Slika1.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika1_78853778d1.png) Funkcionalnosti, ki jih omogoča Veeam Backup: - Zanesljivost Varnostno kopiranje katere koli delovne obremenitve in shranjevanje kopij na lokaciji ali v oblaku z vgrajeno replikacijo brez dodatnih stroškov. - Vgrajena varnost Varnostne kopije, zaščitene pred izsiljevalsko programsko opremo, za enostavno in cenovno ugodno izolacijo podatkov za zaščito pred kibernetskimi grožnjami. - Prenosljivost podatkov Premestitev ali obnova katere koli delovne obremenitve v AWS ali Microsoft Azure, pri čemer so varnostne kopije varne pred zlonamernimi napadi. - Hitra obnova Ogromno možnosti za obnovitev, s katerimi se lahko hitro obnovi skoraj vse – veliko ali majhno – kamor koli. - 24x7 nadzor in poročanje Stalna povezanost in vpogled v realnem času. ![Slika2.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika2_8a78fbb29c.png) Poglejte tudi ostale rešitve za Backup [tukaj](https://www.lancom.si/varnostno-kopiranje). Za več informacij je tukaj za vas Boštjan Natek: bostjan.natek@lancom.si

VARNOSTNO KOPIRANJE ZA MALA PODJETJA Mala podjetja se pogosto srečujejo s težavami upravljanja IT sistema, predvsem zaradi pomanjkanja strokovnega osebja na tem področju in omejenih finančnih sredstev. Način dela pa jih prisili narediti več z manj. Vendar po toči zvoniti je prepozno. Tudi sama podjetja se vedno bolj zavedajo pomena zaščite in varnostnega kopiranja pomembnih podatkov. Ravno zaradi tega taka podjetja iščejo rešitev, ki deluje preprosto, brez težav in prihrani dragocen čas. ![veeam_logo_on_plate.png.web.1280.1280.png](https://cms.lancom.si/uploads/veeam_logo_on_plate_png_web_1280_1280_f0d7bcd33f.png) Zanesljivost in moč sta glavni prednosti Veeam rešitve za backup in obnovo podatkov za mala podjetja. Brez potrebe po ogromnih sredstvih, tehničnih usposabljanjih in posebnih znanj pa je le še dodaten plus. Prav tako enostavna namestitev in upravljanje, ki vzame le nekaj trenutkov dragocenega časa. Obvladovanje stroškov z dostopno rešitvijo varnostnega kopiranja, ki se razvija skupaj z organizacijo. ![Slika1.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika1_78853778d1.png) Funkcionalnosti, ki jih omogoča Veeam Backup: - Zanesljivost Varnostno kopiranje katere koli delovne obremenitve in shranjevanje kopij na lokaciji ali v oblaku z vgrajeno replikacijo brez dodatnih stroškov. - Vgrajena varnost Varnostne kopije, zaščitene pred izsiljevalsko programsko opremo, za enostavno in cenovno ugodno izolacijo podatkov za zaščito pred kibernetskimi grožnjami. - Prenosljivost podatkov Premestitev ali obnova katere koli delovne obremenitve v AWS ali Microsoft Azure, pri čemer so varnostne kopije varne pred zlonamernimi napadi. - Hitra obnova Ogromno možnosti za obnovitev, s katerimi se lahko hitro obnovi skoraj vse – veliko ali majhno – kamor koli. - 24x7 nadzor in poročanje Stalna povezanost in vpogled v realnem času. ![Slika2.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika2_8a78fbb29c.png) Poglejte tudi ostale rešitve za Backup [tukaj](https://www.lancom.si/varnostno-kopiranje). Za več informacij je tukaj za vas Boštjan Natek: bostjan.natek@lancom.si

Direktor Miha Jurgec: Zakaj delam?
Miha Jurgec
21. okt., 2021

Direktor Miha Jurgec: Zakaj delam?

Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše. ![shutterstock_1468608650.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/shutterstock_1468608650_7959498eb3.jpg) A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.

Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše. ![shutterstock_1468608650.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/shutterstock_1468608650_7959498eb3.jpg) A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.

Spremljanje IT infrastrukture - Monitoring
Bronja Herynek
15. sep., 2021

Spremljanje IT infrastrukture - Monitoring

Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času. ![notifications-in-prtg.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/notifications_in_prtg_5f781d45d6.jpg) Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si

Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času. ![notifications-in-prtg.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/notifications_in_prtg_5f781d45d6.jpg) Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si

LANCom at EXPO Dubai
Bronja Herynek
17. nov., 2021

LANCom at EXPO Dubai

Between October 2021 and April 2022, Dubai will be the center of EXPO, the world's biggest event since the pandemic. Architectural marvels and technological innovations will feature among the exhibits, or pavilions, showcasing the ingenuity of more than 190 countries, and experienced by more than 25 million visitors. EXPO 2020 in Dubai will be a meeting place for people from all over the world for six months, connected in a stunning and never-before-seen global platform that will offer tangible answers to key human challenges: how to promote technological development to enhance human well-being and security and environment. Slovenia is presenting at EXPO 2020 with its own pavilion, which will be home for six months to Slovenian companies, institutions and individuals, who want to show breakthrough solutions for various challenges to the world. Among these companies is also LANCom, who are exhibiting between January 9-15, with an emphasis on mobility and connectivity. LANCom will present its own Passenger information System and systems for monitoring and maintaining rolling stock. The team will also present niche transport solutions, which were developed for both Slovenian and foreign clients. ![blog-.png](https://cms.lancom.si/uploads/blog_45ac07e348.png) More about our transport solutins [here](https://www.lancom.si/transport-solutions). More about Slovenia at EXPO 2020 [here](https://www.expo2020slovenia.si/en/).

Between October 2021 and April 2022, Dubai will be the center of EXPO, the world's biggest event since the pandemic. Architectural marvels and technological innovations will feature among the exhibits, or pavilions, showcasing the ingenuity of more than 190 countries, and experienced by more than 25 million visitors. EXPO 2020 in Dubai will be a meeting place for people from all over the world for six months, connected in a stunning and never-before-seen global platform that will offer tangible answers to key human challenges: how to promote technological development to enhance human well-being and security and environment. Slovenia is presenting at EXPO 2020 with its own pavilion, which will be home for six months to Slovenian companies, institutions and individuals, who want to show breakthrough solutions for various challenges to the world. Among these companies is also LANCom, who are exhibiting between January 9-15, with an emphasis on mobility and connectivity. LANCom will present its own Passenger information System and systems for monitoring and maintaining rolling stock. The team will also present niche transport solutions, which were developed for both Slovenian and foreign clients. ![blog-.png](https://cms.lancom.si/uploads/blog_45ac07e348.png) More about our transport solutins [here](https://www.lancom.si/transport-solutions). More about Slovenia at EXPO 2020 [here](https://www.expo2020slovenia.si/en/).

Backup za mala podjetja
Bronja Herynek
6. maj., 2021

Backup za mala podjetja

VARNOSTNO KOPIRANJE ZA MALA PODJETJA Mala podjetja se pogosto srečujejo s težavami upravljanja IT sistema, predvsem zaradi pomanjkanja strokovnega osebja na tem področju in omejenih finančnih sredstev. Način dela pa jih prisili narediti več z manj. Vendar po toči zvoniti je prepozno. Tudi sama podjetja se vedno bolj zavedajo pomena zaščite in varnostnega kopiranja pomembnih podatkov. Ravno zaradi tega taka podjetja iščejo rešitev, ki deluje preprosto, brez težav in prihrani dragocen čas. ![veeam_logo_on_plate.png.web.1280.1280.png](https://cms.lancom.si/uploads/veeam_logo_on_plate_png_web_1280_1280_f0d7bcd33f.png) Zanesljivost in moč sta glavni prednosti Veeam rešitve za backup in obnovo podatkov za mala podjetja. Brez potrebe po ogromnih sredstvih, tehničnih usposabljanjih in posebnih znanj pa je le še dodaten plus. Prav tako enostavna namestitev in upravljanje, ki vzame le nekaj trenutkov dragocenega časa. Obvladovanje stroškov z dostopno rešitvijo varnostnega kopiranja, ki se razvija skupaj z organizacijo. ![Slika1.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika1_78853778d1.png) Funkcionalnosti, ki jih omogoča Veeam Backup: - Zanesljivost Varnostno kopiranje katere koli delovne obremenitve in shranjevanje kopij na lokaciji ali v oblaku z vgrajeno replikacijo brez dodatnih stroškov. - Vgrajena varnost Varnostne kopije, zaščitene pred izsiljevalsko programsko opremo, za enostavno in cenovno ugodno izolacijo podatkov za zaščito pred kibernetskimi grožnjami. - Prenosljivost podatkov Premestitev ali obnova katere koli delovne obremenitve v AWS ali Microsoft Azure, pri čemer so varnostne kopije varne pred zlonamernimi napadi. - Hitra obnova Ogromno možnosti za obnovitev, s katerimi se lahko hitro obnovi skoraj vse – veliko ali majhno – kamor koli. - 24x7 nadzor in poročanje Stalna povezanost in vpogled v realnem času. ![Slika2.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika2_8a78fbb29c.png) Poglejte tudi ostale rešitve za Backup [tukaj](https://www.lancom.si/varnostno-kopiranje). Za več informacij je tukaj za vas Boštjan Natek: bostjan.natek@lancom.si

VARNOSTNO KOPIRANJE ZA MALA PODJETJA Mala podjetja se pogosto srečujejo s težavami upravljanja IT sistema, predvsem zaradi pomanjkanja strokovnega osebja na tem področju in omejenih finančnih sredstev. Način dela pa jih prisili narediti več z manj. Vendar po toči zvoniti je prepozno. Tudi sama podjetja se vedno bolj zavedajo pomena zaščite in varnostnega kopiranja pomembnih podatkov. Ravno zaradi tega taka podjetja iščejo rešitev, ki deluje preprosto, brez težav in prihrani dragocen čas. ![veeam_logo_on_plate.png.web.1280.1280.png](https://cms.lancom.si/uploads/veeam_logo_on_plate_png_web_1280_1280_f0d7bcd33f.png) Zanesljivost in moč sta glavni prednosti Veeam rešitve za backup in obnovo podatkov za mala podjetja. Brez potrebe po ogromnih sredstvih, tehničnih usposabljanjih in posebnih znanj pa je le še dodaten plus. Prav tako enostavna namestitev in upravljanje, ki vzame le nekaj trenutkov dragocenega časa. Obvladovanje stroškov z dostopno rešitvijo varnostnega kopiranja, ki se razvija skupaj z organizacijo. ![Slika1.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika1_78853778d1.png) Funkcionalnosti, ki jih omogoča Veeam Backup: - Zanesljivost Varnostno kopiranje katere koli delovne obremenitve in shranjevanje kopij na lokaciji ali v oblaku z vgrajeno replikacijo brez dodatnih stroškov. - Vgrajena varnost Varnostne kopije, zaščitene pred izsiljevalsko programsko opremo, za enostavno in cenovno ugodno izolacijo podatkov za zaščito pred kibernetskimi grožnjami. - Prenosljivost podatkov Premestitev ali obnova katere koli delovne obremenitve v AWS ali Microsoft Azure, pri čemer so varnostne kopije varne pred zlonamernimi napadi. - Hitra obnova Ogromno možnosti za obnovitev, s katerimi se lahko hitro obnovi skoraj vse – veliko ali majhno – kamor koli. - 24x7 nadzor in poročanje Stalna povezanost in vpogled v realnem času. ![Slika2.png](https://cms.lancom.si/uploads/Slika2_8a78fbb29c.png) Poglejte tudi ostale rešitve za Backup [tukaj](https://www.lancom.si/varnostno-kopiranje). Za več informacij je tukaj za vas Boštjan Natek: bostjan.natek@lancom.si

Direktor Miha Jurgec: Zakaj delam?
Miha Jurgec
21. okt., 2021

Direktor Miha Jurgec: Zakaj delam?

Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše. ![shutterstock_1468608650.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/shutterstock_1468608650_7959498eb3.jpg) A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.

Nekaj posebnega je v trenutku zmagoslavja. Veliko o tem vedo športniki. Dnevi, meseci in leta odrekanja, treniranja, samo za to, da lahko na velikem odru v nekaj sekundah, minutah ali urah pokažejo svoj najboljši obraz. Zmaga in poraz sta pogosto le malo oddaljena drug od drugega. Po skoraj devetih letih v podjetništvu ugotavljam, da je podobnosti s športom veliko. Vsak dan pridejo porazi in zmage. Namenoma poraze pišem spredaj, ker se veliko poslovnih priložnosti ne uresniči. Vsak dan pride kakšno razočaranje. Kot je v enem intervjuju izjavil Steve Jobs, moraš biti norec, da v IT poslu vztrajaš. Vsak normalen človek bi odnehal. Smo sredi minskega polja konkurentov, ki kot vzorni vojaki ne zgrešijo, pa če to še ni dovolj, so velikokrat tudi redne in potencialne stranke v primežu lastnih obremenitev. Zato se le redko kakšen posel zgodi z lahkoto. In ko delamo analize, zakaj smo bili kje kot japonski brzovlak, ugotovimo, da nam je nekje sreča bila preprosto naklonjena. Kako torej preživeti v tem vrtiljaku neštetih čustev, vznemirjenj in cikcakanja? Pred kratkim so me v intervjuju vprašali, kaj je ključ do uspeha, pa sem jih popravil, da gre najprej »do preživetja.« Vsi podjetniki želimo najprej to, da podjetje preživi. Naučili so me, da če govorimo o tem, da je podjetje »preživelo«, ima zdaj novo možnost rasti in se vzpenjati. Zato zgolj preživetje ni neuspeh. Je priprava na boljše čase. Recesija med leti 2009 in 2013 nam je v tem oziru odlično orodje, da v boljših časih ne skačemo od veselja, prav tako, kot takrat nismo bili obupani nad stanjem. Posledica preživetja na trgu eno leto, dve leti, tri... je seveda razmišljanje na dolgi rok. Spet opažam podobnosti s športnimi ekipami, ki le redko leto za letom ostajajo enake. Kakor se igralci kalijo in včasih menjavajo, podobno velja tudi za podjetja. To so živi mehanizmi, ki ne marajo inercije in pomanjkanja vizije ali strategije. A ni ga lepšega, kot videti nekoga, ki je trideset let svojega življenja posvetil enemu podjetju. Ponosen sem, da jih je pri nas vse več takih. Ljudje, ki sestavljajo LANCom, so izjemni ekipni igralci, z zelo različnimi značaji. Menim, da je glavno delo vsakega direktorja delo z ljudmi in predvsem, da le-to ni prisiljeno. Če zaposleni ne začutijo, da jih vodstvo vidi, upošteva in povsem zaupa, ne bodo mogli ali želeli doseči svojega polnega potenciala. Če sem si včasih še kdaj privoščil »soliranje,« danes praktično nobenih pomembnih odločitev za podjetje ne sprejmem brez posvetovanja. Lahko si še tako dober prodajalec ali tehnik ali izreden v nastopanju pred strankami, a ljudje, ki razmišljajo o tem, da so sami sebi dovolj, velikokrat ne zastopajo družbe z omejeno odgovornostjo, temveč so samostojni podjetniki. »No I in team,« kot je znal povedati Michael Jordan. Pred kratkim sem bral zelo zanimivo zgodbo gradbenika, ki je bil nekoč uspešen nogometaš in za kratko obdobje tudi trener večjega moštva. Povedal je, da je bilo zadnje leto in pol zanj sanjsko – da kljub koronačasu ni pričakoval ne takšnega širjenja, niti približno pa takšnih poslovnih rezultatov. In ko so ga vprašali, kako ohrani treznost pri odločitvah, ko mu že dolgo gre zares odlično, je zgolj odvrnil, da ima uokvirjeno fotografijo na svoji pisalni mizi iz časa, ko je prevzemal trenersko pozicijo. Pove, da je šlo takrat vse narobe in da je bilo to prvič, da ga je nekdo dobesedno vrgel na cesto. Lekcija v neuspehu je bila tako močna, da to sliko gleda vsak dan. Ne govorim o tem, da je potrebno vsak dan podoživljati neuspehe, je pa potrebno biti ponižen, ko ti je usoda naklonjena, kot je povedal eden izmed utemeljiteljev slovenske države. Nič od tega, ne dobro, ne slabo, ne bo trajalo večno. In zato tako rad delam tukaj. Ker vem, da je dokončno zgolj tisto, kar pripravljamo za jutri. Obdržati se, napredovati, dvigovati standarde in lastna pričakovanja. LANCom hodi in se vzpenja k slednjemu, kar je najzahtevnejše. ![shutterstock_1468608650.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/shutterstock_1468608650_7959498eb3.jpg) A ko si enkrat tukaj, v 32. letu delovanja, poti nazaj preprosto ni več. Rezultate želimo presegati, ker vemo, da se da. To je podobno kot športnik, ki želi podirati svoje rekorde. Nihče ni vedno povsem zadovoljen. In ta ščepec magičnega, ki se nahaja v lovljenju, je še en razlog, zakaj delam tu. Nikjer drugje ne bi doživel takšne zgodbe.

Spremljanje IT infrastrukture - Monitoring
Bronja Herynek
15. sep., 2021

Spremljanje IT infrastrukture - Monitoring

Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času. ![notifications-in-prtg.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/notifications_in_prtg_5f781d45d6.jpg) Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si

Pri manjših podjetjih, ki imajo le nekaj delovnih postaj in serverjev, sistemski administrator z lahkoto najde vzrok težav brez kakšnih posebnih orodij. Ko podjetja rastejo, raste tudi število serverjev in drugih omrežnih naprav. Za preprečitev resnih težav mora sistemski administrator kar se da hitro ugotoviti, kje je izvor. Pri srednjih in večjih IT infrastrukturah je to brez pravega orodja za nadzor zelo težko in časovno potratno. Na srečo je danes avtomatizirano spremljanje IT infrastrukture široko dostopno in skrbnikom pomaga čim hitreje prepoznati vrsto in vir težav. Kaj je IT monitoring? Monitoring je spremljanje oziroma nadzor vseh IT gradnikov infrastrukture posameznega podjetja. Zajema zbiranje podatkov v zvezi s strojno in programsko opremo v fizičnem ali virtualnem okolju. Ti podatki se zbirajo in merijo na podlagi posebnih parametrov, ki jih je nato mogoče razvrstiti in predstaviti v uporabniku prijaznem pogledu. Gre za priporočeno prakso za vse organizacije, še posebej pa je ključna za srednja in velika podjetja. Katere naloge lahko opravljamo z orodji za IT monitoring? Prepoznati in poiskati vir težave: Vir težave je lažje poiskati, če imate podane informacije, kaj točno je šlo narobe. Takojšnje sporočanje o težavah: Z orodji za spremljanje IT infrastrukture lahko odkrijete težave takoj, ko se pojavijo. Odpravljanje težav je učinkovitejše, če ste o težavi obveščeni v najkrajšem možnem času in če veste, kaj in kje morate odpraviti. Preprečiti težave: Orodja pomagajo IT strokovnjakom, da spremljajo posamezne gradnike IT sistema. Če opazite nenavadno delovanje procesorja, nekatere aplikacije morda ne bodo delovale pravilno. Če zraven preobremenitve procesorja opazite tudi veliko obremenitev diska, to lahko pomeni grožnjo programski opremi. Če opazite nenavadno visoko aktivnost omrežja, lahko s pravilnimi ukrepi preprečite morebitno krajo podatkov. In tako naprej. Nadzor hitrosti omrežja: Pomaga vam ugotoviti, ali je pasovna širina dovolj velika, ali ponudnik internetnih storitev izpolnjuje pogodbo za opravljene storitve itd. Če so nekateri segmenti vašega omrežja preobremenjeni, razmislite o nadgradnji strojne opreme, namestitvi stikal, usmerjevalnikov in omrežnih kartic s hitrejšimi omrežnimi vmesniki. Nadzor temperature komponent strojne opreme (CPE, HDD): Pomaga preprečiti okvaro in poškodbe strojne opreme zaradi pregrevanja. Napovedna analitika: Sodobna programska oprema vam lahko pomaga predvideti uporabo virov, na primer porabo prostora za shranjevanje. Posledično lahko načrtujete nakup novih diskovnih sistemov. Inteligentni algoritmi, ki se uporabljajo v orodjih za spremljanje infrastrukture, lahko na podlagi zgodovinskih podatkov in napak v preteklosti napovedujejo nevarne dogodke z veliko verjetnostjo. Programska oprema analizira dnevnike in druge podatke, se nauči vzorcev (na primer, kateri dogodek se je zgodil pred okvaro aplikacije) in nato te vzorce uporabi za napovedovanje napak. Optimizacija delovne obremenitve: Preverite lahko CPE in statistiko aktivnosti omrežja na različnih serverjih in načrtujete varnostno kopiranje podatkov. Sodobna orodja omogočajo spremljanje v realnem času in prikaz predhodno zbranih podatkov. Prihranek časa in denarja: Zmanjšajte čas izpadov s pravočasnim odkrivanjem vzrokov in virov težav, optimizirajte stroške in prihranite čas, porabljen za vzdrževanje. Rešitev za nadzor nad vsemi sistemi: PRTG Network Monitor Z eno namestitvijo nadzorujte vse gradnike v vseh okoljih. Uporabniku prijazno spoznavanje in uporaba vas bo navdušila, opozorila in obveščanje pa se prilagodi povsem po vaših željah. Načrtujte in izdelujte poročila, jih izvozite v poljuben format in si zagotovite prave informacije ob pravem času. ![notifications-in-prtg.jpg](https://cms.lancom.si/uploads/notifications_in_prtg_5f781d45d6.jpg) Večkrat nagrajena rešitev s strani Gartnerja, Trustpilot, PC magazine in drugih. Prenesite PDF [tukaj](https://cms.lancom.si/uploads/PRTG_67a9ecd8c5.pdf). Več informacij o PRTG [tukaj](https://www.lancom.si/nadzor-it-sistemov). Naš svetovalec za monitoring: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si