
LANCom s svojo 30-letno tradicijo ostaja inovator po srcu, ki s pomočjo partnerjev, doprinaša k inovacijskim rešitvam na slovenskem trgu. Partnerstvo s podjetjem Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium negujemo z dolgoročnimi odnosi, kateri se kažejo v profesionalnem in predvsem skrbnem odnosu do rešitev, ki jih za vas implementiramo v vaši organizaciji. S ponosom naznanjamo, da smo letos že sedmič zapored prejeli laskavi naziv HPE Platinum partner.
»Najvišji partnerski status HPE Platinum Partner lahko dosegajo samo najboljši na vseh področjih in LANComu je to uspelo že sedmo leto zapored. Ponosni smo na odlične partnerske odnose in njihovo tehnično ekipo, ki diha z nami. Verjamemo, da se bo zgledno sodelovanje nadaljevalo tudi v prihodnje in bo najprestižnejši partnerski status v družbi Hewlett Packard Enterprise postal stalnica.« Matej Čehovin, vodja partnerske organizacije v podjetju Hewlett Packard Enterprise operated by Selectium.

»To priznanje nam veliko pomeni, saj je vanj vsako leto vloženega ogromno časa, truda in skrbi. Zahvaljujemo se vsem strankam, ki nam zaupajo. Za vas se bomo močno trudili še naprej!« Miha Jurgec, direktor podjetja LANCom.
Naše dolgoletne izkušnje in uspešno partnersko sodelovanje s podjetjem HPE so ključnega pomena pri doseganju vaših poslovnih uspehov z uvedbo naprednih rešitev, ki jih ponujamo. Dovolite, da vam pomagamo uporabiti tehnologijo za pretvorbo idej v poslovno vrednost. Ne pozabite, inovacije poganjajo napredek. Tukaj smo, da vam pomagamo narediti korak k napredni informacijski tehnologiji.
Ste pripravljeni na naslednji korak? Kontaktirajte naše IT strokovnjake, ki vam bodo profesionalno svetovali in pomagali na poti do novih poslovnih uspehov.
Zmagovalni produkt WMworld 2020 za virtualizacijo in oblake. Zapletenost IT infrastrukture je pogosto povezana s širjenjem virtualnih strežnikov. Pri tem je potrebno skrbeti za povezave med različnimi elementi, podporo različnim aplikacijam in ohranjati čim nižje stroške vzdrževanja in ohranjanja informacijskega sistema. Hiperkonvergenčni sistemi združujejo več ločenih IT elementov v eno napravo. Arhitektura omogoča preprost in boljši nadzor nad izzivi v IT okolju. Odpornost, visoka zmogljivost in razširljivost pa so nujne zahteve podjetij s povečanim poslovanjem. Nova posodobljena hiperkonvergenčna infrastruktura HPE Nimble Storage dHCI (HCI 2.0) se ponaša z enotnim upravljanjem in operacijami, ki so osredotočene na virtualno okolje. Večja razpoložljivost, zmogljivost in prilagodljivost različnim potrebam poslovanja pa so le osnovne značilnosti vrhunskega produkta na trenutnem trgu.  Ključne prednosti HPE Nimble Storage dHCI: - Hiter in enostaven – Postavitev celotnega sistema v manj kot 15 minutah ter preprost vmesnik za uporabo (enotno upravljanje – Vmware vCenter). - Umetna inteligenca – Avtonomno in proaktivno delovanje za priporočanje izboljšav in nujnih ukrepov za preprečevanje težav. - Razširljivost - Možnost neodvisne razširitve računskega in diskovnega dela HCI sistema. - Razpoložljivost – zasnovan za 99,9999% razpoložljivost s hitrostjo SSD diskovnih kapacitet (all-flash). - Podpora in zaščita – full stack podpora z AI-Ops in integrirana zaščita podatkov. HPE Nimble Storage dHCI s HPE InfoSight prinaša popolno analizo delovanja in zdravja sistema, z napovedno analitiko hitro diagnosticira in identificira vzroke za vse vrste težav, mnogokrat še preden se pojavijo ali so zaznane s strani uporabnikov. S tem povečamo zanesljivost celotnega informacijskega sistema, kar omogoča ravno HPE InfoSigt povezan z umetno inteligenco, ki analizira ogromno količino sistemskih podatkov iz primerljivih IT okolij z vsega sveta. Za več informacij in ponudbo je tukaj za vas Boštjan Natek. bostjan.natek@lancom.si, +386 2 33 00 313
Zmagovalni produkt WMworld 2020 za virtualizacijo in oblake. Zapletenost IT infrastrukture je pogosto povezana s širjenjem virtualnih strežnikov. Pri tem je potrebno skrbeti za povezave med različnimi elementi, podporo različnim aplikacijam in ohranjati čim nižje stroške vzdrževanja in ohranjanja informacijskega sistema. Hiperkonvergenčni sistemi združujejo več ločenih IT elementov v eno napravo. Arhitektura omogoča preprost in boljši nadzor nad izzivi v IT okolju. Odpornost, visoka zmogljivost in razširljivost pa so nujne zahteve podjetij s povečanim poslovanjem. Nova posodobljena hiperkonvergenčna infrastruktura HPE Nimble Storage dHCI (HCI 2.0) se ponaša z enotnim upravljanjem in operacijami, ki so osredotočene na virtualno okolje. Večja razpoložljivost, zmogljivost in prilagodljivost različnim potrebam poslovanja pa so le osnovne značilnosti vrhunskega produkta na trenutnem trgu.  Ključne prednosti HPE Nimble Storage dHCI: - Hiter in enostaven – Postavitev celotnega sistema v manj kot 15 minutah ter preprost vmesnik za uporabo (enotno upravljanje – Vmware vCenter). - Umetna inteligenca – Avtonomno in proaktivno delovanje za priporočanje izboljšav in nujnih ukrepov za preprečevanje težav. - Razširljivost - Možnost neodvisne razširitve računskega in diskovnega dela HCI sistema. - Razpoložljivost – zasnovan za 99,9999% razpoložljivost s hitrostjo SSD diskovnih kapacitet (all-flash). - Podpora in zaščita – full stack podpora z AI-Ops in integrirana zaščita podatkov. HPE Nimble Storage dHCI s HPE InfoSight prinaša popolno analizo delovanja in zdravja sistema, z napovedno analitiko hitro diagnosticira in identificira vzroke za vse vrste težav, mnogokrat še preden se pojavijo ali so zaznane s strani uporabnikov. S tem povečamo zanesljivost celotnega informacijskega sistema, kar omogoča ravno HPE InfoSigt povezan z umetno inteligenco, ki analizira ogromno količino sistemskih podatkov iz primerljivih IT okolij z vsega sveta. Za več informacij in ponudbo je tukaj za vas Boštjan Natek. bostjan.natek@lancom.si, +386 2 33 00 313
Svetovanje, načrtovanje, postavljanje in vzdrževanje celovitih sistemskih in informacijskih rešitev je danes nekaj, kar potrebujejo skoraj vsa podjetja. In v današnjem času to postaja še bolj pomembno. V podjetju LANCom poleg naštetega v sodelovanju z vodilnimi svetovnimi ponudniki informacijskih tehnologij, razvijamo tudi lastno programsko opremo. Nudimo celovito pomoč pri obvladovanju poslovnih procesov od njihove identifikacije do končne integracije. LANCom šteje že dobrih 30 let. Kaj vse podjetje ponuja? LANCom ima dve smeri, na kateri stavi. Ena smer je »klasična« sistemska integracija - od periferne opreme, prenosnih računalnikov, namiznih in tabličnih računalnikov, tiskalnikov itd. do osnovnih sistemskih komponent, kot so serverji, diskovna polja, virtualizacija … Potem so tu seveda mreže, varnost, požarni zidovi, SIEMi, pa sistem upravljanja dostopov. Druga smer so programske rešitve. Na razvojnem delu smo naredili sistem obveščanja potnikov (Passenger Information System) za železniške projekte po vsem svetu, sedaj nadaljujemo s Sistemom obvladovanja železniškega voznega parka (Rolling Stock Management System). Na poslovnem delu stranke pokrivamo z ERP rešitvijo podjetja Epicor. Ta je med šestimi vodilnimi ponudniki na svetu. Smo njihov uradni zastopnik, distributer in implementator v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, postavljenih pa imamo preko dvajset takšnih projektov. Kar je močno v porastu, je dokumentni sistem. Stranke se ponekod odločajo za že skoraj brezpapirno upravljanje z dokumenti. Ker posodabljajo svoje poslovne procese, programske rešitve (sploh ERP) velikokrat ne dohajajo želja. Kot vemo pri strankah, so le te hvaležne, če jim lahko rešiš še kakšen problem zraven, ne samo tistega, kaj smo si v osnovi zadali. In IBM ECM, ki je tudi po Gartnerju vodilna rešitev, je bistveno več kot le upravljanje z dokumenti, saj omogoča našim razvijalcem bistveno večje možnosti, da se prilagodijo željam stranke. Določene funkcije zato dejansko vodimo stran od ERPja, Sharepoint portalov, itd, seveda pa so integracije s temi sistemi zagotovljene. Kaj pa bi izpostavili? Katera je vaša prednost pred drugimi ponudniki? Naša moč in ugled sta v tem, da v tridesetih letih nobena stranka ni zahtevala vrnitve denarja za izvedene storitve. Potrudimo se po najboljših močeh, v tem času smo se bistveno preoblikovali, generacijsko pomladili, a ohranili lojalnost kot ključno vrednoto. Znanja ostajajo na visokem nivoju, a morda je največja prednost v tem, da geslo, ki ga je v podjetju uveljavil moj oče, »stranka je kralj,« zares živimo. Prilagodimo se, kolikor je možno. Redko uporabljamo besedo »nemogoče!« Kako pa se spopadate z delom od doma in kaj v tem zapletenem položaju svetujete strankam? Zelo hitro je šlo, ker smo že prej imeli fleksibilen urnik. Vsi poslovni procesi potekajo nemoteno, je pa zdaj seveda manj tržnih aktivnosti, kar najbolj pogrešamo. Izvajamo tržne aktivnosti na daljavo v smislu video predstavitev, ampak ni isto. Pomembno je, da v tem času ne pozabimo, da odnosi štejejo, in da je prav to vsa ta leta krasilo LANCom - občutek za stranko. Vaše rešitve strankam v tem času olajšajo delo. Kaj jim svetujete in kakšno bo delo po kriznem obdobju? Kar mi opažamo zdaj, je ravno potreba po digitalnih poteh dostopanja in upravljanja dokumentov. Vse večja težnja je po delu na daljavo. To pomeni, da lahko z dokumentnim sistemom delate od doma, vaše turistične destinacije, oz. od kjerkoli želite. Ker nismo več vezani na to, da morajo biti ljudje fizično v službah, smo še najbolj odvisni od podatkov, ki jih že imamo v oblaku. In tako bo gotovo tudi po krizi. Prijava v delovno okolje od praktično kjerkoli bo naslednji logičen ukrep v podjetjih, a je marsikje potrebno najprej povečati varnost. Kakšno prednost digitalizirani poslovni procesi pomenijo za stranko? Predvsem je pomembna prednost hitrost odločanja. Če en dokument fizično potuje iz ene na drugo lokacijo, je neizogibno, da se potem čaka na primer na podpisovanje odločevalcev, potem pa je ta nekdo na dopustu ali na bolniški in tako zadeve stojijo. Danes si takšne zastoje stranke težko privoščijo, v prihodnje si bodo še težje. Ste vi pravi naslov, če želi neko podjetje nekomu zaupati skrb za celotno IT infrastrukturo? Kaj pa, če ne želi vsega? Imamo izkušnje, kjer v celoti izvajamo »outsourcing« (izvajanje storitev v celoti v domeni našega podjetja), ki ga seveda priporočamo strankam, ki nimajo lastnega IT-ja ali nimajo dovolj lastnega znanja. Generalno pa je tako, da je v Sloveniji velika konkurenca na področju IT in se moramo darvinistično prilagajati. Ključno pri manjših, nišnih poslih je zaupanje, ki je ponavadi pogojeno s priporočili ali z referencami. Iz majhnih zgodb rastejo ideje za večje. Zelo se trudimo pri novih strankah, čeprav je to najtežje delo. Kaj mislite, da smo s koronavirusom in vso to situacijo pridobili? V svetu se je že čutilo ohlajanje gospodarstva, zdaj smo ga doživeli v hipu. Kriza bo prinesla veliko slabih stvari za gospodarstvo, ki bo še leta čutilo učinke. A sem hkrati tudi optimist: takšne situacije silijo podjetja v inovativno razmišljanje in prilagajanje novih razmeram. Če kaj vem, je to, da bodo po tem obdobju podjetja bistveno bolje pripravljena na morebitne slabe scenarije.
Svetovanje, načrtovanje, postavljanje in vzdrževanje celovitih sistemskih in informacijskih rešitev je danes nekaj, kar potrebujejo skoraj vsa podjetja. In v današnjem času to postaja še bolj pomembno. V podjetju LANCom poleg naštetega v sodelovanju z vodilnimi svetovnimi ponudniki informacijskih tehnologij, razvijamo tudi lastno programsko opremo. Nudimo celovito pomoč pri obvladovanju poslovnih procesov od njihove identifikacije do končne integracije. LANCom šteje že dobrih 30 let. Kaj vse podjetje ponuja? LANCom ima dve smeri, na kateri stavi. Ena smer je »klasična« sistemska integracija - od periferne opreme, prenosnih računalnikov, namiznih in tabličnih računalnikov, tiskalnikov itd. do osnovnih sistemskih komponent, kot so serverji, diskovna polja, virtualizacija … Potem so tu seveda mreže, varnost, požarni zidovi, SIEMi, pa sistem upravljanja dostopov. Druga smer so programske rešitve. Na razvojnem delu smo naredili sistem obveščanja potnikov (Passenger Information System) za železniške projekte po vsem svetu, sedaj nadaljujemo s Sistemom obvladovanja železniškega voznega parka (Rolling Stock Management System). Na poslovnem delu stranke pokrivamo z ERP rešitvijo podjetja Epicor. Ta je med šestimi vodilnimi ponudniki na svetu. Smo njihov uradni zastopnik, distributer in implementator v Sloveniji, na Hrvaškem in v Srbiji, postavljenih pa imamo preko dvajset takšnih projektov. Kar je močno v porastu, je dokumentni sistem. Stranke se ponekod odločajo za že skoraj brezpapirno upravljanje z dokumenti. Ker posodabljajo svoje poslovne procese, programske rešitve (sploh ERP) velikokrat ne dohajajo želja. Kot vemo pri strankah, so le te hvaležne, če jim lahko rešiš še kakšen problem zraven, ne samo tistega, kaj smo si v osnovi zadali. In IBM ECM, ki je tudi po Gartnerju vodilna rešitev, je bistveno več kot le upravljanje z dokumenti, saj omogoča našim razvijalcem bistveno večje možnosti, da se prilagodijo željam stranke. Določene funkcije zato dejansko vodimo stran od ERPja, Sharepoint portalov, itd, seveda pa so integracije s temi sistemi zagotovljene. Kaj pa bi izpostavili? Katera je vaša prednost pred drugimi ponudniki? Naša moč in ugled sta v tem, da v tridesetih letih nobena stranka ni zahtevala vrnitve denarja za izvedene storitve. Potrudimo se po najboljših močeh, v tem času smo se bistveno preoblikovali, generacijsko pomladili, a ohranili lojalnost kot ključno vrednoto. Znanja ostajajo na visokem nivoju, a morda je največja prednost v tem, da geslo, ki ga je v podjetju uveljavil moj oče, »stranka je kralj,« zares živimo. Prilagodimo se, kolikor je možno. Redko uporabljamo besedo »nemogoče!« Kako pa se spopadate z delom od doma in kaj v tem zapletenem položaju svetujete strankam? Zelo hitro je šlo, ker smo že prej imeli fleksibilen urnik. Vsi poslovni procesi potekajo nemoteno, je pa zdaj seveda manj tržnih aktivnosti, kar najbolj pogrešamo. Izvajamo tržne aktivnosti na daljavo v smislu video predstavitev, ampak ni isto. Pomembno je, da v tem času ne pozabimo, da odnosi štejejo, in da je prav to vsa ta leta krasilo LANCom - občutek za stranko. Vaše rešitve strankam v tem času olajšajo delo. Kaj jim svetujete in kakšno bo delo po kriznem obdobju? Kar mi opažamo zdaj, je ravno potreba po digitalnih poteh dostopanja in upravljanja dokumentov. Vse večja težnja je po delu na daljavo. To pomeni, da lahko z dokumentnim sistemom delate od doma, vaše turistične destinacije, oz. od kjerkoli želite. Ker nismo več vezani na to, da morajo biti ljudje fizično v službah, smo še najbolj odvisni od podatkov, ki jih že imamo v oblaku. In tako bo gotovo tudi po krizi. Prijava v delovno okolje od praktično kjerkoli bo naslednji logičen ukrep v podjetjih, a je marsikje potrebno najprej povečati varnost. Kakšno prednost digitalizirani poslovni procesi pomenijo za stranko? Predvsem je pomembna prednost hitrost odločanja. Če en dokument fizično potuje iz ene na drugo lokacijo, je neizogibno, da se potem čaka na primer na podpisovanje odločevalcev, potem pa je ta nekdo na dopustu ali na bolniški in tako zadeve stojijo. Danes si takšne zastoje stranke težko privoščijo, v prihodnje si bodo še težje. Ste vi pravi naslov, če želi neko podjetje nekomu zaupati skrb za celotno IT infrastrukturo? Kaj pa, če ne želi vsega? Imamo izkušnje, kjer v celoti izvajamo »outsourcing« (izvajanje storitev v celoti v domeni našega podjetja), ki ga seveda priporočamo strankam, ki nimajo lastnega IT-ja ali nimajo dovolj lastnega znanja. Generalno pa je tako, da je v Sloveniji velika konkurenca na področju IT in se moramo darvinistično prilagajati. Ključno pri manjših, nišnih poslih je zaupanje, ki je ponavadi pogojeno s priporočili ali z referencami. Iz majhnih zgodb rastejo ideje za večje. Zelo se trudimo pri novih strankah, čeprav je to najtežje delo. Kaj mislite, da smo s koronavirusom in vso to situacijo pridobili? V svetu se je že čutilo ohlajanje gospodarstva, zdaj smo ga doživeli v hipu. Kriza bo prinesla veliko slabih stvari za gospodarstvo, ki bo še leta čutilo učinke. A sem hkrati tudi optimist: takšne situacije silijo podjetja v inovativno razmišljanje in prilagajanje novih razmeram. Če kaj vem, je to, da bodo po tem obdobju podjetja bistveno bolje pripravljena na morebitne slabe scenarije.
Zaščita in zmogljivost za podjetja brez kompleksnosti in dodatnih stroškov. Vaše podjetje potrebuje tehnologijo za delovanje z minimalnim naporom. Potrebujete tudi preprosto in učinkovito varnost, ki ji lahko zaupate. Fortinet omogoča enostavno konsolidacijo in centralizacijo upravljanja požarnih zidov FortiGate naslednje generacije (NGFW), stikal, dostopnih točk in prehodov 5G/LTE prek integrirane storitve upravljanja v oblaku. FortiGate NGFW-ji: Največkrat nameščeni in zaupanja vredni omrežni požarni zidovi na svetu FortiGate je požarni zid, pripravljen za kvantno varnost, ki zagotavlja neprimerljivo zaščito in zmogljivost za zaščito vaših kritičnih omrežij – brez povečanja kompleksnosti ali stroškov. Kot temelj varnostne strukture Security Fabric FortiGate zagotavlja takojšnjo integracijo in enostavno avtomatizacijo vseh izdelkov Fortinet. Poenostavite namestitev, spremljanje in upravljanje vseh izdelkov Fortinet, povezanih z vašim lokalnim omrežjem (LAN) in brezžičnim omrežjem (WLAN), z ene same platforme, s čimer zagotovite optimalno varnost za svoje podjetje in zaposlene. Storitve FortiGuard: Zaščita z umetno inteligenco ustavi nenehno razvijajoče se kibernetske grožnje Paketi varnostnih storitev FortiGuard z uporabo umetne inteligence ponujajo celovito zaščito za aplikacije, vsebine, spletne storitve, naprave in uporabnike. Inteligentno ocenjujejo tveganja in preprečujejo znane in neznane grožnje, da zagotovijo hitro odkrivanje in odzivanje v realnem času, ne glede na to, kje se pojavijo, prek kontekstualno ozaveščene in dosledne varnostne politike za uporabnike in aplikacije. FortiGate Cloud: Poenostavljeno upravljanje in analitika FortiGate Cloud je storitev v oblaku, ki poenostavlja delovanje omrežja z zagotavljanjem centraliziranega upravljanja za FortiGate in povezane naprave, kot so FortiSwitch, FortiAP in FortiExtender. Z vključeno preglednostjo in analitiko na ravni podjetja FortiGate Cloud postane vaša enotna kontaktna točka za enostavno upravljanje IT naprav in učinkovito zmanjšanje kibernetskega tveganja. Storitev FortiConverter: Enostavna migracija na FortiGate Storitev FortiConverter pospeši vaš prehod s starejših požarnih zidov na FortiGate NGFW. Storitev uporablja najboljše prakse z uporabo preizkušenih metodologij in validacije za zmanjšanje človeških napak in s tem omejitev morebitnih negativnih vplivov na vaše poslovanje.
Zaščita in zmogljivost za podjetja brez kompleksnosti in dodatnih stroškov. Vaše podjetje potrebuje tehnologijo za delovanje z minimalnim naporom. Potrebujete tudi preprosto in učinkovito varnost, ki ji lahko zaupate. Fortinet omogoča enostavno konsolidacijo in centralizacijo upravljanja požarnih zidov FortiGate naslednje generacije (NGFW), stikal, dostopnih točk in prehodov 5G/LTE prek integrirane storitve upravljanja v oblaku. FortiGate NGFW-ji: Največkrat nameščeni in zaupanja vredni omrežni požarni zidovi na svetu FortiGate je požarni zid, pripravljen za kvantno varnost, ki zagotavlja neprimerljivo zaščito in zmogljivost za zaščito vaših kritičnih omrežij – brez povečanja kompleksnosti ali stroškov. Kot temelj varnostne strukture Security Fabric FortiGate zagotavlja takojšnjo integracijo in enostavno avtomatizacijo vseh izdelkov Fortinet. Poenostavite namestitev, spremljanje in upravljanje vseh izdelkov Fortinet, povezanih z vašim lokalnim omrežjem (LAN) in brezžičnim omrežjem (WLAN), z ene same platforme, s čimer zagotovite optimalno varnost za svoje podjetje in zaposlene. Storitve FortiGuard: Zaščita z umetno inteligenco ustavi nenehno razvijajoče se kibernetske grožnje Paketi varnostnih storitev FortiGuard z uporabo umetne inteligence ponujajo celovito zaščito za aplikacije, vsebine, spletne storitve, naprave in uporabnike. Inteligentno ocenjujejo tveganja in preprečujejo znane in neznane grožnje, da zagotovijo hitro odkrivanje in odzivanje v realnem času, ne glede na to, kje se pojavijo, prek kontekstualno ozaveščene in dosledne varnostne politike za uporabnike in aplikacije. FortiGate Cloud: Poenostavljeno upravljanje in analitika FortiGate Cloud je storitev v oblaku, ki poenostavlja delovanje omrežja z zagotavljanjem centraliziranega upravljanja za FortiGate in povezane naprave, kot so FortiSwitch, FortiAP in FortiExtender. Z vključeno preglednostjo in analitiko na ravni podjetja FortiGate Cloud postane vaša enotna kontaktna točka za enostavno upravljanje IT naprav in učinkovito zmanjšanje kibernetskega tveganja. Storitev FortiConverter: Enostavna migracija na FortiGate Storitev FortiConverter pospeši vaš prehod s starejših požarnih zidov na FortiGate NGFW. Storitev uporablja najboljše prakse z uporabo preizkušenih metodologij in validacije za zmanjšanje človeških napak in s tem omejitev morebitnih negativnih vplivov na vaše poslovanje.
PAM – Privileged Access Management Uporabniki, ki imajo privilegiran dostop do sistemov in omrežij organizacije, predstavljajo posebno vrsto grožnje, saj se zunanji napadalci pogosto lotevajo zlorabe oziroma kraje privilegiranih računov z uporabo spletnega ribarjenja (phising) in socialnega inženiringa. S pridobitvijo nadzora nad temi poverilnicami se lahko nato prosto gibljejo znotraj omrežja. Lahko pa se tudi zgodi, da posamezniki sami zlorabljajo lastne privilegirane račune. Taki tipi napada pa imajo najdaljši čas odkrivanja. Kaj je privilegiran dostop? Privilegiran dostop je višja stopnja dostopa do informacijske tehnologije, ki se dodeli določenim uporabnikom. To so na primer IT strokovnjaki, ki opravljajo skrbniške naloge, ali uporabnikom, ki se ukvarjajo z občutljivimi podatki. Privilegirane račune lahko uporabljajo tudi službe, ki potrebujejo dostop do občutljivih sistemov ali podatkov, kot so na primer podatki o strankah shranjeni v različnih bazah. Privilegirani uporabniški računi imajo torej več dovoljenj za dostop do sistemov, storitev, končnih točk in podatkov kot običajni uporabniški računi. Zakaj privilegirani računi zahtevajo posebno zaščito? V osnovi obstajajo trije glavni razlogi za upravljanje privilegiranih dostopov: - Privilegirani računi so ključni cilji napadalcev. Če napadalec najde način za ogrožanje tega računa, lahko pridobi dostop do občutljivih sistemov in podatkov. Na ta način bo lahko dolgo prikrival svoje sledi in hkrati ohranjal dostop. - Lastniki lahko tudi sami zlorabljajo svoje račune. Po naključju ali namerno izklopijo varnostne kontrole, spreminjajo pravilnike, ukradejo občutljive podatke ali povzročijo različno škodo na infrastrukturi. - Nadzor nad privilegiranimi računi je zahteva v vseh glavnih predpisih o skladnostih. Revizorji tej zahtevi posvečajo posebno pozornost. Rešitev: PAM – UPRAVLJANJE PRIVILEGIRANIH DOSTOPOV PAM – privileged access management, oziroma upravljanje privilegiranih dostopov, je celovita varnostna strategija za upravljanje računov z višjimi dovoljenji do kritičnih korporativnih virov in nadzorovanje le-teh. Kaj pridobimo s tako rešitvijo: - Zaščito pred krajo privilegiranih poverilnic - Zmanjšanje tveganja zlorabe poverilnic - Zagotavljanje individualne odgovornosti - Zmanjšanje tveganja izpada podatkovnih baz, strežnikov in druge kritične infrastrukture zaradi namerne ali nenamerne zlorabe privilegiranih računov - Izpolnitev zahtev varnostnih okvirjev in predpisov o skladnosti WALLIX Bastion Večkrat nagrajena, robustna rešitev za upravljanje privilegiranih dostopov, ki je podprta in kompatibilna za delo z drugimi sistemi in hkrati enostavna za namestitev. Sestavljajo jo trije deli: Access Manager, Session Manager in Password Manager, ki pa delujejo iz enotne točke dostopa.  Upravitelj dostopa – Access Manager Varnostnim skupinam omogoča enostavno preslikavo dodeljevanja vlog in dostopa uporabnikom, hkrati pa lahko v realnem času spremlja dogajanje v omrežju. Ponuja orodja potrebna za zagotavljanje dostopa vsem uporabnikom (notranjim, zunanjim in tretjim osebam) ter učinkovito sledenje operacijam in revizijo, ki ustvarjajo nespremenljivo sled vseh sej in ustvarjajo dnevnik z metapodatki. Upravitelj sej – Session Manager Spremlja vsa dejanja med uporabniško sejo za nadaljnji pregled in spremljanje v realnem času. Integrira se lahko v druga varnostna orodja, kot so [SIEM](https://www.lancom.si/sistem-za-upravljanje-varnostnih-informacij), SOAR in IDS, z namenom prepoznavanja in ustavitvijo morebitnih napadov takoj, ko se pojavijo. Upravitelj gesel – Password Manager Varno shranjuje in šifrira gesla, hkrati pa pomaga pri uveljavljanju politik gesel, ki pripomorejo k izboljšanju dobre varnostne prakse v organizacijah. Vsi SSH ključi za gesla so zaščiteni v lokalnem trezorju ali pa jih je mogoče brez težav pridobiti iz drugih trezorjev. Uporaba naprednih orodij za upravljanje gesel znatno zmanjša izpostavljenost tveganj v organizacijah.  Rešitev Wallix Bastion je na voljo lokalno in v oblaku, zaradi česar je zelo prilagodljiv glede na potrebe organizacije. Ponuja varen oddaljen dostop preko kateregakoli brskalnika, oddaljene seje pa imajo enako raven nadzora kot interne seje. To skrbnikom omogoča, da od kjerkoli nadzirajo dostop do pravic in aktivnosti sej. Več informacij o Wallix Bastion [tukaj](https://www.lancom.si/privilegirani-dostopi). Kontakt: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si
PAM – Privileged Access Management Uporabniki, ki imajo privilegiran dostop do sistemov in omrežij organizacije, predstavljajo posebno vrsto grožnje, saj se zunanji napadalci pogosto lotevajo zlorabe oziroma kraje privilegiranih računov z uporabo spletnega ribarjenja (phising) in socialnega inženiringa. S pridobitvijo nadzora nad temi poverilnicami se lahko nato prosto gibljejo znotraj omrežja. Lahko pa se tudi zgodi, da posamezniki sami zlorabljajo lastne privilegirane račune. Taki tipi napada pa imajo najdaljši čas odkrivanja. Kaj je privilegiran dostop? Privilegiran dostop je višja stopnja dostopa do informacijske tehnologije, ki se dodeli določenim uporabnikom. To so na primer IT strokovnjaki, ki opravljajo skrbniške naloge, ali uporabnikom, ki se ukvarjajo z občutljivimi podatki. Privilegirane račune lahko uporabljajo tudi službe, ki potrebujejo dostop do občutljivih sistemov ali podatkov, kot so na primer podatki o strankah shranjeni v različnih bazah. Privilegirani uporabniški računi imajo torej več dovoljenj za dostop do sistemov, storitev, končnih točk in podatkov kot običajni uporabniški računi. Zakaj privilegirani računi zahtevajo posebno zaščito? V osnovi obstajajo trije glavni razlogi za upravljanje privilegiranih dostopov: - Privilegirani računi so ključni cilji napadalcev. Če napadalec najde način za ogrožanje tega računa, lahko pridobi dostop do občutljivih sistemov in podatkov. Na ta način bo lahko dolgo prikrival svoje sledi in hkrati ohranjal dostop. - Lastniki lahko tudi sami zlorabljajo svoje račune. Po naključju ali namerno izklopijo varnostne kontrole, spreminjajo pravilnike, ukradejo občutljive podatke ali povzročijo različno škodo na infrastrukturi. - Nadzor nad privilegiranimi računi je zahteva v vseh glavnih predpisih o skladnostih. Revizorji tej zahtevi posvečajo posebno pozornost. Rešitev: PAM – UPRAVLJANJE PRIVILEGIRANIH DOSTOPOV PAM – privileged access management, oziroma upravljanje privilegiranih dostopov, je celovita varnostna strategija za upravljanje računov z višjimi dovoljenji do kritičnih korporativnih virov in nadzorovanje le-teh. Kaj pridobimo s tako rešitvijo: - Zaščito pred krajo privilegiranih poverilnic - Zmanjšanje tveganja zlorabe poverilnic - Zagotavljanje individualne odgovornosti - Zmanjšanje tveganja izpada podatkovnih baz, strežnikov in druge kritične infrastrukture zaradi namerne ali nenamerne zlorabe privilegiranih računov - Izpolnitev zahtev varnostnih okvirjev in predpisov o skladnosti WALLIX Bastion Večkrat nagrajena, robustna rešitev za upravljanje privilegiranih dostopov, ki je podprta in kompatibilna za delo z drugimi sistemi in hkrati enostavna za namestitev. Sestavljajo jo trije deli: Access Manager, Session Manager in Password Manager, ki pa delujejo iz enotne točke dostopa.  Upravitelj dostopa – Access Manager Varnostnim skupinam omogoča enostavno preslikavo dodeljevanja vlog in dostopa uporabnikom, hkrati pa lahko v realnem času spremlja dogajanje v omrežju. Ponuja orodja potrebna za zagotavljanje dostopa vsem uporabnikom (notranjim, zunanjim in tretjim osebam) ter učinkovito sledenje operacijam in revizijo, ki ustvarjajo nespremenljivo sled vseh sej in ustvarjajo dnevnik z metapodatki. Upravitelj sej – Session Manager Spremlja vsa dejanja med uporabniško sejo za nadaljnji pregled in spremljanje v realnem času. Integrira se lahko v druga varnostna orodja, kot so [SIEM](https://www.lancom.si/sistem-za-upravljanje-varnostnih-informacij), SOAR in IDS, z namenom prepoznavanja in ustavitvijo morebitnih napadov takoj, ko se pojavijo. Upravitelj gesel – Password Manager Varno shranjuje in šifrira gesla, hkrati pa pomaga pri uveljavljanju politik gesel, ki pripomorejo k izboljšanju dobre varnostne prakse v organizacijah. Vsi SSH ključi za gesla so zaščiteni v lokalnem trezorju ali pa jih je mogoče brez težav pridobiti iz drugih trezorjev. Uporaba naprednih orodij za upravljanje gesel znatno zmanjša izpostavljenost tveganj v organizacijah.  Rešitev Wallix Bastion je na voljo lokalno in v oblaku, zaradi česar je zelo prilagodljiv glede na potrebe organizacije. Ponuja varen oddaljen dostop preko kateregakoli brskalnika, oddaljene seje pa imajo enako raven nadzora kot interne seje. To skrbnikom omogoča, da od kjerkoli nadzirajo dostop do pravic in aktivnosti sej. Več informacij o Wallix Bastion [tukaj](https://www.lancom.si/privilegirani-dostopi). Kontakt: Bojan Lepenik, bojan.lepenik@lancom.si